برنامه‌های گسترده کانون استان مازندران در هفته‌ی دفاع مقدس تشریح شد

در هفته دفاع مقدس 40 عنوان فعالیت فرهنگی وهنری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اجرا می شود.

مدیر کانون این استان در جلسه برنامه ریزی هفته دفاع مقدس با بیان این‌که برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری می‌تواند درانتقال دست‌آوردها واهداف انقلاب اسلامی موثر باشد بیان داشت: کانون پرورش فکری در نظر دارد در هفته دفاع مقدس با پخش سرودهای حماسی در مراکز و دفتر کانون پرورش فکری استان، زمینه ذهنی مناسبی را در رابطه با دفاع مقدس درکودکان ونوجوانان به وجود آورد.
قاسم عزیززاده گرجی افزود: برگزاری مسابقات مختلف مانند تصویر‌سازی، جدول، نامه‌ای به رزمنده، نقاشی، کتاب‌خوانی، خاطره‌نویسی ، وبلاگ‌نویسی با موضوع دفاع مقدس ونیز برگزاری مسابقات ورزشی مانند طناب کشی ساحلی، دومیدانی وپرواز بادبادک ها در این هفته فرخنده اجرامی‌شود.
گرجی ارایه تحقیق در رابطه با موضوع دفاع مقدس را از برنامه های این هفته حماسی عنوان کرد و یادآورشد: با معرفی کتاب هایی که در مورد دفاع مقدس وتاریخ انقلاب نوشته شده است می‌توان زمینه تحقیق را برای اعضا و مربیان کانون پرورش فکری به وجود آورد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران با اشاره به این‌که در هفته دفاع مقدس نشست ادبی ویژه مربیان مراکز کانون پرورش فکری در سطح استان برگزار می شود تصریح کرد: نقاشی روی پارچه، کارت پستال سازی، شب‌های شعروخاطره، قصه‌گویی در رابطه با سرداران وقهرمانان دفاع مقدس، بهترین توصیف در یک جمله، فضا سازی، نصب پلاکارد، نشریه دیواری ونمایشگاهی از عکس‌های دفاع مقدس ازبرنامه‌های هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران است.
عزیززاده گرجی معرفی شخصیت و شهدای کودک ونوجوان استان مازندران در هفته فاع مقدس را زمینه‌ای برای الگو سازی در میان مخاطبان کانون دانست وخاطر نشان کرد: درهفته دفاع مقدس برنامه‌های دیگری نیز از سوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران مانند دیدار با خانواده‌های شهدا، بازدید از موزه جبهه وجنگ، معرفی یک فرزند شهید موفق، نمایش فیلم‌های دفاع مقدس، ارایه یک نشریه برای کودک ونوجوان با موضوع دفاع مقدس ونیز غبار روبی از مزار شهدا در این هفته اجرا می شود.
وی همچنین اظهارداشت: اجرای برنامه‌های متنوع در رابطه با دفاع مقدس موجب پرورش استعداد‌ها وخلاقیت های مخاطبان کانون پرورش فکری در بعد معنوی ومعرفتی می شود.
گرجی افزود: اجرای موسیقی زنده کودکان ونوجوانان، ایجاد ایستگاه نقاشی روی پارچه وخیابانی، هنرهای تجسمی، مجسمه‌های شنی از نمادهای جنگ،دیدار از آسایشگاه جانبازان جنگ تحمیلی، بحث آزاد و دعوت ازمسوولان وکارشناسان این بخش، از برنامه‌های قابل اجرا در هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است.
وی از اجرای نمایش‌های خلاق وعروسکی ویژه دفاع مقدس درهفته دفاع مقدس خبرداد و یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران تاکید دارد که برنامه های قابل اجرا برای مخاطبان باید دارای محصول مثبت فکری باشد تا کودکان ونوجوانان بتوانند از میراث ماندگار انقلاب اسلامی محافظت کنند.
گرجی اجرای محفل انس با قرآن ومسابقات خوشنویسی و سفال‌گری را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته دفاع مقدس دانست وخاطر نشان کرد: درج فرمایشات حضرت امام راحل ومقام معظم رهبری بر سربرگ نامه‌های اداری و به صورت تراکت ازبرنامه‌های دیگر ، در هفته دفاع مقدس سال جاری در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران خواهد بود.
در همین حال در جلسه مشترکی که بین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وکنگره شهدای استان مازندران برگزار شد مقرر شد از ظرفیت‌های فرهنگی وهنری کانون برای ترویج فرهنگ شهید وشهادت استفاده شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران در این جلسه تاکید کرد: با توجه به توانمندی‌های کانون می توان در تمام زمینه‌های فرهنگی، هنری وادبی برای ترویج فرهنگ ناب اسلام ونیزشناساندن ارزش های دینی ومعنوی استفاده شود.
قاسم عزیززاده گرجی ادامه داد: اعضای کانون پرورش فکری می توانند درموضوعات مختلف، آثار هنری و کتاب‌های چاپ شده را در این زمینه مورد آسیب شناسی قرار دهند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران یادآور شد: کنگره شهدای مازندران در رابطه با حوزه کودکان ونوجوانان برخی فعالیت‌های محتوایی دارد که باید از ظرفیت‌های این دو نهاد فرهنگی به صورت مشترک به درستی استفاده شود.
گرجی آغاز همکاری مشترک این دو نهاد را در هفته دفاع مقدس اعلام کرد وخاطر نشان ساخت: به زودی بین این دو نهاد فرهنگی تفاهم نامه ای برای پیشبرد فعالیت‌های کودکان ونوجوانان منعقد می شود.
وی در عین حال اظهارداشت: در رابطه با اهمیت فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه دفاع مقدس نیاز است کارشناسان با برنامه ریزی دقیق وکار مستمر برای شناساندن این ارزش ها به مخاطبان تلاش کنند.