خبرگزاری فارس: کتاب‌خانه مرجع مهم‌ترین منبع اطلاعاتی ادبیات کودک در ایران است

خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی از فعالیت‌های کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب‌خانه را یکی از مهم‌‌ترین مراجع اطلاعاتی در حوزه ادبیات و هنر «کودک و نوجوان» معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این گزارش جامع با تصاویری از کتاب خانه مرجع همراه و در آن به وجود یکصد و 10 هزار نسخه کتاب فارسی و 97 هزار نسخه کتاب غیرفارسی اشاره شده است.
این گزارش صبح روز دوشنبه دوم بهمن 1391  بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت و تنها ظرف چند ساعت به یکی از پربازدیدترین خبرهای این خبرگزاری تبدیل شد.
در این گزارش که به قلم رقیه عزیزی شیرکوهی نوشته شده تاریخچه‌ای از زمینه‌ی شکل‌گیری فعالیت‌های این کتاب‌خانه از پیش از انقلاب و پس از آن، انتقال آن به محل انجمن ایران و آمریکا سابق یعنی محل فعلی کتاب‌خانه در خیابان خالد اسلامبولی تهران اشاره شده است.
 بر همین اساس در بخشی از گزارش خبرگزاری فارس با اشاره به‌این که در حال حاضر 5 هزار و 866 نفر عضو این کتاب‌خانه هستند آمده است: در حال حاضر «کتابخانه مرجع» کانون پرورش فکری کودک و نوجوان یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های تحقیقاتی در حوزه «ادبیات و هنر کودک و نوجوان» در ایران است که به محققان، پژوهشگران، نویسندگان، تصویرگران، فیلم‌سازان، نمایشنامه نویسان، و کلیه افرادی که به نوعی برای کودکان و نوجوانان فعالیتی دارند و همچنین به دانشجویان رشته‌های هنر و ادبیات خدمات ارایه می‌دهد.
بخش پایانی این گزارش نیز به ارایه‌ی آمار تفکیکی کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه مرجع اختصاص دارد.
پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور اطلاع‌رسانی به مخاطبان خود، پیوند این گزارش را از مرجع اصلی انتشار آن (خبرگزاری فارس) به صورت کامل در معرض دید بازدید کنندگان خود قرار داده است.
 
متن کامل گزارش خبرگزاری فارس