مروجان توسعه کتاب‌خوانی در کانون تقدیر شدند

از 33 همراه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همایش توسعه کتاب‌خوانی هم‌زمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح روز 28 آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون استان تهران برگزار شد.
هیأت داوران این همایش در دو گروه متشکل از نرگس جعفری، اعظم بزرگی، پروانه انصار همچنین علیمراد خرمی، سودابه امینی و مژگان خلیل‌پور از 5 مدیرکل موفق همچون محمدتقی حقی، قاسم عزیززاده گرجی، حسین سمیعی، سهیلا شیخی و نقی علیزاده خطیبانی مدیران کل کانون استان‌های مرکزی، مازندران، گلستان، کردستان و گیلان به دلیل جهت‌گیری برنامه‌های‌شان به سمت ترویج کتاب‌خوانی قدردانی کردند.
همچنین از 5 مسوول مرکز ثابت کانون همچون فاطمه بیاتی‌بوئینی، معصومه موسویان، فرحناز جوادزاده، بسعاد طبیشی و آتوسا معصوم‌زاده از استان‌های قم مرکز شماره 7، خراسان رضوی مرکز شماره 3 مشهد، فارس مرکز فسا، خوزستان مرکز بندر امام و لرستان مرکز اشترینان در این مراسم به عنوان بهترین مراکز مروج کتاب‌خوانی تجلیل شد.
در عین حال مرکز اقبالیه کانون استان قزوین نیز مرکز شایسته تقدیر شناخته شد و فرزانه گلدوزیان مربی مسوول آن جایزه‌ای دریافت کرد.
هیأت داوران همچنین از 5 طرح موفق کتاب‌خوانی خدیجه کاظمی، لیلا قنواتی‌فرد، معصومه موسویان، پروانه شکرچیان و بهناز صفایی‌نائینی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و تهران تقدیر کردند.
بر همین اساس از 5 مدیرکل 5 استان دیگر محسن فضلی، فرخ سالاری، مسعود گنجعلیخان‌حاکمی، الیاس ابراهیمی و سیدحامد عسگری‌فر مدیران کل استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی و اصفهان نیز به دلیل اجرای یک یا چند طرح موفق قدردانی شد.
هیأت داوران از 5 کارشناس موفق همچون آمنه حسینی از گلستان، زهرا رضوی از همدان، فریبا نیک‌بخت از آذربایجان غربی، حسین یوسفی از اردبیل و فرانک گلشن‌پور از کرمانشاه در این همایش تجلیل کردند.
در عین حال در این آیین از مسوولان 3 مرکز سیار شهری و روستایی موفق عطااله گلی حصار، مرتضی فرنام و عبدالوحید بهزادی از استان‌های کردستان مرکز سقز، یزد مرکز مهریز و بوشهر مرکز برازجان قدردانی شد.
همچنین از هانیه شاکری به عنوان مسوول مرکز پستی موفق تبریز در استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
همچنین از شهرام شفیعی به عنوان مولف و معصومه انصاریان و نوشین ابراهیم به عنوان مترجمانی که کتاب‌های آنان بیشترین آمار امانت کتاب در مراکز فرهنگی هنری کانون کشور را به خود اختصاص دادند قدردانی شد.
 
خلاقیت در طرح‌ها؛ انتظار هیات داوران
هیأت داوران این همایش در بخشی از بیانیه خود آورده است با توجه به ابعاد گسترده‌ی همایش در بیش از 12 محور که در سطح کشور در 31 استان و بیش از 870 مرکز فرهنگی هنری به اجرا درآمد بیش از 180 شاخص به همراه گزارش‌ها، مستندها، داده‌ها و تحلیل آماری مورد توجه بوده و در پایان 285 نفر منتخب و شایسته دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند.
همچنین اعضای داوری مواردی همچون ارایه استانداردها، رهنمودها و معیارهای کمی و کیفی به منظور گسترش و به‌سازی فعالیت‌های کتاب‌محور در هر استان، برنامه‌ریزی سالیانه استان‌ها، واحدهای کارشناسی و مراکز فرهنگی در جهت استمرار فعالیت‌های کتاب محور و تناسب شیوه‌ها، طرح‌ها توام با خلاقیت در ارایه متناسب با جنسیت، گروه‌های سنی و نیاز مخاطب را پیشنهاد کردند.
هیأت داوری همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود توجه به شاخص‌های مورد نظر در هر بخش به منظور هدایت مربیان در اجرای مناسب برنامه‌ها و فعالیت‌ها، استمرار بخشی به برنامه‌های کتاب‌خوانی و فرآیند محور بودن فعالیت‌ها در مراکز بر خلاقیت، تنوع و نوآوری در طرح‌ها و شیوه‌ها و مشارکت همه جانبه‌ی نیروها و واحدهای کارشناسی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ گهربار و... تأکید کردند.
گفتنی است 62 کودک و نوجوان و 45 مربی موفق در حوزه‌ی کتاب‌خوانی و فعالیت‌های کتاب محور نیز در آیین‌های استانی تقدیر خواهند شد.
پخش بیاناتی از مقام معظم رهبری، خوانش پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسب هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سخنرانی مدیرعامل، معاون فرهنگی و معاون تولید کانون و رونمایی از 15 عنوان کتاب جدید کانون از برنامه‌های دیگر این همایش بود.

برچسب‌ها