کارگاه آموزش تصویر‌سازی کتاب‌های کودک و خردسال در کانون برپا شد

شورای پیش دبستانی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری کارگاه‌ 2 روزه آموزش تصویر سازی ویژه نویسندگان و تصویرگران مجموعه کتاب‌های مرغک کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی زهره پریرخ مسوول شورای پیش دبستانی انتشارات کانون، نیاز به آشنایی با تازه‌ترین تکنیک‌های تصویرسازی به منظور ارتقا و گسترش حیطه فکری و عملی نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های این مجموعه، علت برپایی این کارگاه‌ها بود.
وی مهم‌ترین اهداف برپایی این کارگاه‌ها را توجه به مفهوم‌سازی برای دوری از عکس‌العمل‌های انفعالی در برخورد عنوان کرد و گفت: کودکان و خردسالان باید از طریق این آثار نسبت به دنیای ممکن شناخت پیدا کنند که در این میان کتاب‌هایی که به شکل بازی و سرگرمی تولید می‌شود می‌تواند نقش زیادی داشته باشد.
پریرخ افزود: مسوولان و کارشناسان انتشارات کانون تلاش می‌کنند در فضای اتاق فکر با بررسی و کارشناسی‌های دقیق آثار مناسبی برای این گروه تولید ‌شود.
کتاب‌های مرغک مجموعه‌ای است که بخشی از آثار شورای پیش دبستانی را دربر می‌گیرد و آثار به صورت کارگاهی تولید می‌شود و تاکنون 6 عنوان از این کتاب‌ها منتشر شده و 12 عنوان دیگر آن نیز در مراحل مختلف چاپ قرار دارد.
 گفتنی است: کارگاه2 روزه آموزش تصویر سازی کتاب‌های کودکان و خردسالان ویژه نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های مرغک طی روزهای 16 و 17 آذر زیر نظر حافظ میرآفتابی تصویرگر و مدرس دانشگاه، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد.