کد خبر: 224995
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
بازدید 18568
آثار نقاشی و تصویرگری غلامعلی مکتبی لوح فشرده شد

گزیده‌ی آثار نقاشی و تصویرگری غلامعلی مکتبی در قالب لوح‌فشرده‌ای با عنوان «مکتب» روانه فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این لوح فشرده از بخش‌هایی همچون مقدمه، گزیده آثار نقاشی و تصویرگری مکتبی در نشریه‌های پیک، نشریه‌های رشد – کودک، نوآموز، دانش‌‌آموز، نوجوان و جوان-، کتاب‌ها و طرح‌های مدادی بین سال‌های 1338 تا 1389 تشکیل می‌شود.
این تصویرگر پیشکسوت کتاب‌های کودک در بخشی از مقدمه این لوح آورده است: سوم اردیبهشت 1313 روزی را نشان می‌دهد که پا به این دنیا و بر این زمین گرم نهادم. جعبه‌ی مداد رنگی را از روی طاقچه برمی‌‌دارم. سه مداد قرمز، آبی و سبز را انتخاب می‌کنم و به دور روز تولدم آن‌قدر خط می‌کشم تا از رنگ‌ها برای خود قفسی بسازم و همیشه‌ی خودم را در آن رنگین و شاد ببینم...
بر اساس این گزارش،  طراح و گرافیک این لوح فشرده جلال وزیری، اجرای طرح سهراب احمدی، ناظر هنری و طرح روی جلد کوروش پارسانژاد و اجرای طرح روی جلد بر عهده علی خوش‌جام بوده است.
مکتبی تاکنون بیش از 150 عنوان کتاب تصویرگری کرده که «صدای ساز باران»، «دست کوچولو، پا کوچولو»، «باغ فرشته‌ها» و «چهارده قصه آسمانی» از جمله کتاب‌هایی با تصویرگری وی است که در انتشارات کانون منتشر شده است.
گفتنی است لوح فشرده «مکتب» در 289 صفحه با قیمت 4هزار تومان در امور انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه شده است.