آغاز دوازدهمین گردهم‌‌آیی نویسندگان طرح رمان نوجوان امروز در شیراز

نزدیک به 50 رمان‌نویس دوازدهمین گردهم‌آیی خود را در قالب طرح رمان نوجوان امروز در شیراز آغاز کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طرح رمان نوجوان امروز اسفند 1388 با هدف انتشار رمان‌های مناسب ویژه نوجوانان آغاز شد و اکنون 49 عنوان اثر در قالب این طرح منتشر شده است.
برگزاری نشست‌های ویژه برای خواندن رمان‌های در حال نگارش در تهران و شهرهای مختلف کشور، از جمله برنامه‌هایی است که در همین چهارچوب برگزار می‌شود و اکنون دوازدهمین دوره‌ی آن در شیراز از روز 19 آذر 1392 آغاز شده است.
95 رمان‌نویس در قالب این طرح به نگارش رمان برای نوجوانان می‌پردازند و به گفته‌ی مسوولان اجرای این طرح، از سال 1388 تاکنون بیش از 140 قرارداد با نویسندگان شاخص کشور بسته شده و از این میان 15 رمان آماده نیز به زودی به چاپ سپرده خواهد شد.
بر همین اساس حمیدرضا شاه‌آبادی دبیر طرح رمان نوجوان امروز در آغاز این گردهم‌آیی، سفر به شیراز را برنامه‌ای متفاوت نسبت به نشست‌های قبلی دانست و گفت تا روز 22 آذر برنامه‌های مختلفی برای نویسندگان پیش‌بینی شده است و تعاطی افکار نویسندگان بی‌تردید باعث بهتر شدن رمان‌ها خواهد شد.
وی توضیح داد علاوه بر جلسات اصلی رمان‌خوانی، حضور در دانشکده ادبیات کودک دانشگاه شیراز به عنوان نخستین مجموعه‌ی آموزش عالی کشور که رشته ادبیات کودک را در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کرد و بازدید از بناهای تاریخی شیراز از جمله‌ی این برنامه‌هاست.
شاه‌آبادی همچنین از تلاش‌ها و همکاری‌های سید صادق رضایی مدیرعامل سابق کانون برای اجرای طرح رمان نوجوان امروز قدردانی کرد.
در صبح نخستین روز برپایی این گردهم‌آیی «شاهین رهنما» و «جمال‌الدین اکرمی» بخش‌هایی از رمان در دست نگارش خود را برای حاضران خواندند و از دیدگاه‌های همکاران خود مطلع شدند.