کد خبر: 231201
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
«دلتنگی‌های یک آپارتمان» راهی کتاب فروشی‌ها شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه شعر «دلتنگی‌های یک آپارتمان» سروده‌ی مهدی مردانی را روانه‌ی فروشگاه های محصولات فرهنگی‌هنری کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجموعه شعر که با تصویرگری مهزاد اردیبهشت آراسته شده برای گروه سنی «د و ﻫ» (دوره اول و دوم متوسطه) به چاپ رسیده است.
این مجموعه شامل 20 شعر، با عنوان‌‌های «قصیده‌ای به نام آپارتمان»، «خانه‌های پر از شعر»، «درد هفتاد ساله»، «رنگ‌ها و صداها»، «شعر بی‌خوابی»، «دلتنگی»، «اتفاقی»، «آب و آینه» و ... منتشر شده است.
در شعر «ارتفاع پرواز» این کتاب می‌خوانیم: فقط گنجشک‌ها/ از خراب شدن آسانسور/ غصه نمی‌خوردند. نه به خاطر بال‌هایشان. آن‌ها/ فراتر از ارتفاع درخت/ ضرورتی برای پرواز نمی‌بینند.
بر این اساس، «دلتنگی‌های یک آپارتمان» از مجموعه کتاب‌های خودمان در 44 صفحه‌ی رنگی، با قیمت 2هزار و 900 تومان در 4هزار نسخه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
«کتاب‌های خودمان» مجموعه‌ای است که نگارش و تصویرگری آن توسط مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت گرفته و تاکنون بیش از 35 اثر از این مجموعه منتشر و روانه‌ی بازار نشر شده است.