«هیچ‌کس جرئتش را ندارد» برای گروه سنی نوجوان منتشر شد

«هیچ‌کس جرئتش را ندارد» عنوان تازه‌ترین رمان نوجوان حمیدرضا شاه‌آبادی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب، داستان نوجوانانی است که برای کمک به دوستی که پدر بزرگش بیمار است به دنبال او می‌روند و اتفاقاتی ترسناک رقم می‌خورد و در نهایت، داستان به آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران گره می‌خورد.
بر این اساس، این اثر، دارای داستانی پرماجرا است و فضای آن، تفاوت‌های زیادی با سایر رمان‌های نوجوان دارد. داستانی غیرقابل پیش‌بینی که به جنگ ختم می‌شود.
هم‌چنین ویژگی اصلی موضوع این رمان، پرداختی جدید از زاویه‌ای تازه به مضمون جنگ است که با ظرافت تمام در توصیف‌ها و صحنه‌پردازی‌ها، داستان را به سمت جنگ سوق می‌دهد و خواننده را در عین غافل‌گیری با خود همراه می‌کند.
شخصیت‌های درگیر در داستان رمان «هیچ‌کس جرئتش را ندارد» در رده‌های سنی نوجوان هستند که این نکته عامل مهمی برای جذب مخاطب این سن است.
در خلاصه‌ای از این رمان می‌خوانیم: یک روز که در میدان‌گاهی وسط قلعه بازی می‌کردیم، یک سنگ بزرگ از بالای بام قلعه افتاد وسط ما و شانس آوردیم که بلایی سر کسی نیامد. اول فکر کردیم قسمتی از دیوار قلعه خراب شده و ریخته، اما دیوارها سالم بود و سنگ هم از جنس دیوار نبود.
معلوم بود آن را از جای دیگری آورده‌اند و انداخته‌اند روی سَرِ ما. همه خیلی ترسیدیم. زود به خانه‌هایمان رفتیم و خبر افتادن سنگ را به بزرگ‌ترهایمان رساندیم. همان روز چند نفر رفتند و سنگ را از نزدیک دیدند. آن‌طور که می‌گفتند، بعد از دیدن سنگ رفته بودند روی پشت بام قلعه تا بفهمند چه کسی سنگ را انداخته و آن‌جا روی کف کاه‌گلی بام چند جای سم دیده بودند.
کتاب «هیچ‌کس جراتش را ندارد»، از مجموعه رمان نوجوان امروز برای گروه سنی (دوره اول و دوم متوسطه) در 142 صفحه با شمارگان 10 هزار نسخه و قیمت 3 هزار و پانصد تومان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.