«صدای بال لک‌لک‌ها» در بازار کتاب شنیده شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه شعر «صدای بال لک‌لک‌ها» اثر مریم اسلامی را با تصویرگری سحر حق‌گو روانه بازار نشر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نویسنده در این اثر، موضوع «دفاع مقدس» را برای گروه سنی ج (9 تا 11 سال)، با نگاه کودک امروز روایت کرده است.
در شعر «ویلچر» این کتاب می‌خوانیم: یک روز وقتی از دل ابر/ می‌ریخت باران، دانه دانه/ یک ویلچر، بابای من را/ آورد از جبهه به خانه/ آن ویلچر شد پای بابا/ پایی که زیرش چرخ دارد/ یک جعبه هم دارد که بابا/ در آن مجله می‌گذارد/ گاهی که می‌خواهم خودم را/ یک لحظه جای او ببینم/ شب‌ها که خوابیده‌ست، آرام/ در ویلچر او می‌نشینم/ هر شب من آن را می‌گذارم/ آهسته زیر سقف ایوان/ تا پای بابایم نماند/ در زیر برف و باد و باران...
مجموعه شعر «صدای بال لک‌لک‌ها» که نظارت هنری آن را فرشید مثقالی بر عهده داشته؛ دارای 10 شعر، با عنوان‌های «جنگ وقتی که می‌رفت»، «فیلم جنگی»، «پشت شیشه»، «بابای مامانِ من»، «صدای بال لک‌لک‌ها»، «به جای پدر»، «شاگرد بابا»، «ویلچر»، «ماشین جنگ» و «آن شب» است.
این اثر با قیمت 2هزار تومان و شمارگان 15هزار نسخه در 24 صفحه تمام رنگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشار یافته است.