بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر

احمدرضا احمدی در تازه‌ترین اثر خود تمثیل‌وار بادهای بهاری را پایان بخش جدایی‌های پاییزی و زمستانی توصیف می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» عنوان کتاب تازه‌ای از این نویسنده و شاعر نام‌آشناست که با تصویرگری‌ ناهید کاظمی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
نویسنده در این کتاب روایتی عاشقانه از قصه‌ی کبوتری سرگردان را روایت می کند که در بوران بادهای پاییزی جفت خود را گم کرده و به دنبالش می‌گردد و ازهر چه و هر که  سر راهش می‌بیند سراغ او را می‌گیرد اما انگار همه از جفت خود جدا شده و سرگردانند.
کبوتر اما با عبور از پاییز در نسیم بهار جفت خود را پیدا می‌کند و به دنبال او می‌رود و در مسیر خود همه سرگشته‌ها را می‌بیند که گم‌شده خود را یافته‌اند.
احمدی در این اثر که برای مخاطبان گروه سنی «د» و «ه» (دوره‌ی اول و دوم متوسطه) منتشر شده است، باد بهاری را روح حیات بخش، پدیدآورنده سرسبزی، زندگی و به مقصد رساننده توصیف می‌کند.
کتاب«بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» در 58 صفحه تمام رنگی با جلد سخت در گروه داستان‌های فارسی و با قیمت 8هزار تومان منتشر شده است.
در سال‌های اخیر از این نویسنده صاحب‌نام حوزه کودک و نوجوان11 عنوان کتاب از سوی کانون منتشر شده که آثاری مانند «باغ بزرگ قدیمی متروک»، «مزرعه گل‌های آفتابگردان»، «در این خانه برای همیشه ماندم»، «مسافران هواپیمای سفیدرنگ»، «سبد حصیری و فرفره‌های رنگین»، «سفر در شب»، «کبوتر سفید در کنار آینه»، «سه گلدان»، «شب روز اول و صبح روز هفتم»، « همه آن قایق‌های کاغذی»، «رنگین‌کمانی که همیشه رخ نمی‌داد» از آن جمله است.