کتاب «پول خون باوَیم» روانه بازار نشر شد

کتاب «پول خون باوَیم» (پول خون بابا) از مجموعه سیمرغ قصه‌های مردم ایران با 2 گویش فارسی ـ وفسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قصه این کتاب از سوی منوچهر کریم‌زاده بازنویسی شده و نرگس شفیعی آن را تصویرگری  کرده الهام صالحی نیز طراحی گرافیک آن را بر عهده داشته است.
هم‌چنین قصه‌ی«پول خون باوَیم» را مینا غیاث آبادی روایت کرده و این اثر همراه با لوح فشرده  در کنار کتاب عرضه شده است.
بر اساس این گزارش طرح سیمرغ از سال 1388 کار خود را آغاز کرد و طی چند فراخوان برای جمع‌آوری قصه‌های بومی‌ و محلی مناطق مختلف کشور اقدام کرد.
در عین حال در حاشیه‌ی هفدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون در بهمن ماه سال1393 در شهر کرمانشاه، طی آیین ویژه‌ای از 17 عنوان از این کتاب‌ها رونمایی شد.
در این میان کتاب «پول خون باوَیم» (پول خون بابا) با گویش یکی از مناطق استان مرکزی با عنوان «وفسی» قصه‌ی مرد فقیری است که برای گذران زندگی خود هر روز مجبور است برای پیدا کردن کار از خانه خارج ‌شود و یک روز که موفق به پیدا کردن کاری نمی‌شود در راه بازگشت به خانه خود متوجه مرغ و خروس‌های همسایه می‌شود و برای این‌که شرمنده خانواده خود نشود یکی از خروس‌ها را می‌دزد و به خانه می‌رود و ادامه قصه... .
 گفتنی است این کتاب‌ در 44 صفحه رنگی با جلد سخت و شمارگان 7هزار نسخه برای گروه سنی ب و ج (9 تا 14 سال) با قیمت 8هزار و دویست تومان روانه‌ی بازار کتاب شده است.