کد خبر: 251454
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
چهار کتاب کانون در فهرست شانزدهم لاک پشت پرنده قرار گرفت

کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست شانزدهم لاک پشت پرنده مربوط به زمستان سال ۹۳ قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «تو لک‌لکی یا دارکوب» به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی، 6 لاک پشت فهرست شانزدهم لاک‌پشت پرنده را از آن خود کرد.
هم‌چنین اثر «از کتیبه تا کتاب» نوشته جمال‌رادفر، 5 لاک‌پشت، کتاب «عشق و رنج و بلوط» نوشته رضا موزونی و 6 جلد کتاب‌های «گفت و گو درباره انرژی» که شامل کتاب‌های (انرژی آب، انرژی سوخت های فسیلی، انرژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی هسته‌ای، انرژی زیست توده) نویسندگان: ریچارد اسپیلزبری، لوییس اسپیلزبری/ مترجمان: سلیمان فرهادیان، مجید عمیق، حسن سالاری نیز، 3 لاک‌پشت دریافت کرده‌اند.
لاک‌پشت پرنده در پایان هر فصل، فهرستی از کتاب‌های کودک و نوجوان را با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان با همکاری گروهی از منتقدان و کارشناسان کودک و نوجوان تهیه و در قالب یک مجموعه به خانواده‌ها معرفی می‌کند.
این فهرست در ضمیمه فصلنامه پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان هم منتشر می‌شود و می‌تواند راهنمای پدرها و مادرها، معلم‌ها و مربی‌ها و سایر علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان باشد تا مناسبت‌ترین کتاب‌های سال را برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان انتخاب کنند.
جشن رونمایی دو فهرست پانزدهم و شانزدهم از بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان که طی سال 93 منتشر شده بودند، 25 دی‌ماه در شهر کتاب مرکزی برگزار شد. بیش از 30 نویسنده، شاعر و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان به این مراسم دعوت شده بودند.
در دوره‌های پیشین لاک پشت پرنده نیر کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حایز رتبه‌های این رویداد ادبی شده بودند.

برچسب‌ها