گوساله‌ی محمدرضا شمس لج‌باز است

کتاب «گوساله‌ی لج‌باز» با نویسندگی محمدرضا شمس که از سوی انتشارات کانون منتشر شده است به بی‌توجهی و لج‌بازی کودکان می‌پردازد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب با ترکیبی از داستان و شعر تلاش می‌کند تا به کودکان آموزش دهد که یکی از عادت‌های ناپسندی که باعث به وجود آمدن مشکلات می‌شود لج‌بازی و حرف گوش نکردن است.
این کتاب با تصویرگری الهام عطایی‌آذر و سروده‌های محمدحسن حسینی این‌گونه آغاز می‌شود پیرزنی بود ریزه میزه که همه خاله فرفره صداش می‌کردند، خاله فرفره از صبح تا شب کار می‌کرد و مثل فرفره دور خودش می‌چرخید یا در حال بشور بساب بود یا پخت و پز. خاله فرفره تک و تنها بود. اما اون، اهل غصه خوردن و گریه و زاری نبود. دنبال راهی می‌گشت که از تنهایی دربیاید. یک روز تصمیم گرفت که گاو بخره تا هم شیرش را بدوشه و بفروشه، هم از تنهایی در بیاید اما چون پولش کم بود به جای گاو یک گوساله خرید آن هم گوساله‌ای یک دنده و لج‌باز! گاو که نبود گوساله بود / دشمن جون خاله بود ...
کتاب «گوساله‌ی لج‌باز» در 44 صفحه‌ی رنگی برای گروه سنی (الف و ب) به رشته تحریر در آمده است.
این کتاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شمارگان 10هزار نسخه و قیمت 4هزار و 300تومان راهی فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی‌هنری شده است.