«سگ سانان» کانون برگزیده کتاب سال ایران شد

کتاب «سگ‌سانان و کفتارها»ی علی گلشن از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را از آن خود ساخت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گلشن در حالی عصر روز 18 بهمن 1394 جایزه خود را از دست حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد که حوزه ادبیات کودک و نوجوان ایران با یک جایزه برگزیده دیگر و 4 اثر شایسته تقدیر، شبی به یاد ماندنی را تجربه کرد.
بر همین اساس در آیین پایانی سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش علوم و فنون کودک ونوجوان کتاب سگ‌سانان و کفتارها نوشته علی گلشن از مجموعه پستانداران ایران منتشر شده از سوی کانون و در بخش کلیات نیز  «ادبیات کودکان در روزگار نو» (1340 ـ 1357)، تألیف محمدهادی محمدی و زهره قایینی، از مجموعه 10 جلدی تاریخ ادبیات کودکان ایران از نشر چیستا به عنوان برگزیده کتاب سال معرفی شدند.
همچنین در میان آثار شایسته تقدیر کودک و نوجوان این جایزه نام کتاب‌های «دفترچه خاطرات یک کلاغ»، نوشته مژگان شیخی، از انتشارات ذکر در بخش داستان تألیفی، «شگفتی»، تالیف آر. جی. پلاسیو با ترجمه پروین علی‌پور از نشر افق در بخش داستان ترجمه و فرهنگ‌نامه نجوم و ترجمه فضا، گروه مولفان از انتشارات نشر طلایی و ماجراهای گربه کوچولو سفید، تالیف جف ورینگ، ترجمه سارا سید ناصری و بازنویسی حسین فتاحی، از انتشارات ذکر در بخش علوم و فنون به چشم می‌خورد.
آیین پایانی سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال روز 18 بهمن ماه با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، و جمعی دیگر از مسوولان و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد.
کتاب سگ‌سانان و کفتارها پیشتر نیز با دریافت 6 لاک‌پشت پرنده در صدر فهرست جایزه لاک پشت پرنده نیز قرار گرفته بود.