داستان زندگی مداد قرمز کیارستمی

شمارگان کتاب داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز با طراحی زنده‌یاد عباس کیارستمی طی 35 سال گذشته به 245‌هزار نسخه رسیده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اثر با طراحی کیارستمی و داریوش دیانتی اولین بار در سال 1360 با قیمت 40 ریال و شمارگان 20‌هزار نسخه از سوی کانون منتشر و از آن زمان تا سال 1394 سیزده بار، باز نشر شد.
کانون در سال 1394 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس‌‌اش مجموعه‌ای از کتاب‌های مطرح، برگزیده و شاخصش را با نشانی طلاکوب و ویژه‌ که روی آن درج شده بود: «پنجاه سال مهر و هم‌گامی با کودکان و نوجوانان» منتشر کرد، که یکی از این آثار کتاب «داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز» بود که البته با ویرایشی جدید بازنشر شده است.
این اثر برای کار رنگ‌آمیزی و نقاشی کودکان چهار یا پنج ساله مناسب است و کودک را با تصویرخوانی به عنوان یک بازی، سرگرم و با شکل و اسم چیزها، گیاهان و حیوانات آشنا می‌کند.
در مقدمه این کتاب آمده است: «پرورش فکر کودک، از همان سال‌های آغاز زندگی او شروع می‌شود. داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز با چنین هدفی به چاپ رسیده است. کودکان از همان سال‌های نخستین زندگی با این کتاب انس می‌گیرند.»
شمارگان سیزدهمین نوبت باز نشر این کتاب  20 صفحه‌ای - که با عنوان اولین چاپ با ویراستاری جدید منتشر شده - 3هزار نسخه و قیمت آن  3هزار تومان تعیین شده است.
بر اساس این کتاب در سال 1390 نیز یک فیلم پویانمایی به کارگردانی علیرضا چیتایی و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شد.