آشنایی با تغذیه حیوانات در اردک خواب‌آلود

کتاب «اردک خواب‌آلود» از مجموعه کتاب‌های مرغک در قالب داستانی تخیلی تلاش می‌کند تا علاوه بر آموزش عددها به کودکان، آن‌ها را با زندگی، تغذیه ، عادت‌ها و رفتار حیوانات آشنا کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نویسنده این کتاب افسانه‌ شعبان‌نژاد است و تصویرگری آن را عاطفه ملکی‌جو برعهده داشته است.
این کتاب به شکل اردکی خواب‌آلود طراحی و برش خورده است و بال‌های اردک که صفحه‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند جذابیت خاصی به این اثر بخشیده است.
هر یک از بال‌های اردک اختصاص داده شده به یک حیوان تا کودک با نوع تغذیه‌ی آن‌ها آشنا شود.
اردک کوچولوی داستان گرسنه است اما خوابیدن را بیشتر دوست دارد. او شش خواب می‌بیند و در هر خواب در قالب حیوانات مختلف می‌رود. اردک توی خواب اول یک قورباغه شد. جست زد و جست زد. چند تا پشه پیدا کرد و خورد اما خوشش نیامد. توی خواب دوم یک کلاغ شد و ...
فائزه واشهری طراحی این کتاب را برای گروه سنی «الف» (3 تا 6 سال ) انجام داده است.
این کتاب که از مجموعه کتاب‌های مرغک است به کودکان کمک می‌کند تا دنیای پیرامونشان را بهتر حس کنند، بهتر بشناسند و با کنجکاوی به دنیا بنگرند و حساس و جست‌وجوگر بار بیایند تا ذهنشان پرورش یافته و نیروی اندیشه در آن‌ها رشد کند.
کتاب «اردک خواب‌آلود» در 24 صفحه با شمارگان 2هزار و 500 نسخه و قیمت 7هزار و 200 تومان در فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به فروش می‌رسد.