کد خبر: 260558
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
«راز خانه‌ی سه‌خواهرون» فاش می‌شود

«راز خانه‌ی سه‌خواهرون» جدیدترین رمان عبدالمجید نجفی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، «راز خانه‌ی سه‌خواهرون» داستانی رمزآلود و ماجراجویانه است که در فضای قدیم تهران اتفاق می‌افتد. مخاطبان این کتاب نوجوانان گروه سنی «د و ه» (دوره اول و دوم متوسطه) هستند که به سال‌های 1300 تا 1320 سفر می‌کنند و با قهرمان کتاب «بهاره» همراه می‌شوند. بهاره فرزند راننده‌ی عبدالله خان از صاحب‌منصبان قشون است. او و برادرش مخفیانه به خانه‌ی عبدالله خان قدم می‌گذارند و به رازهای عجیب دختران این خانه پی می‌برند.
بازگشت به گذشته و خلق فضایی تاریخی سبب شده است تا این اثر با نزدیک شدن به خواسته‌های مخاطبان امروز اثری خواندنی و قابل تامل شود: بعضی از ساکنان خانه قسم می‌خوردند که صدای شلیک گلوله‌ای را شنیده‌اند. عده‌ای از جمله مش‌حسین باغبان هر گونه درگیری و این قبیل کارها را انکار می‌کردند، اما با سنگینی گوش مش حسین چندان نمی‌شد به‌حرف‌هایش اعتماد کرد. ظریفه خدمتکار مخصوص اختر که بنا به شایعاتی اساسا ارتباطی با مردعلی خدا بیامرز نداشت و در واقع دختر غیررسمی عبدالله‌خان بود، وجود هر مهمان و پنهان‌ شدنشان را در باغ انکار می‌کرد و می‌گفت ستاره به مرض ذات‌الریه مرده است.
این اثر که در قالب «طرح رمان نوجوان امروز» منتشر شده است 130 صفحه دارد و به قیمت 6هزار و 300 تومان عرضه شده است.
گفتنی است که نجفی پیش از این برای دیگر آثار خود همچون رمان برف‌آبادی، دختری به‌نام پریا، راز گمشده‌ی خاور، با جام‌های شوکران برنده‌‌ی جوایز مختلف ادبی شده است.