کد خبر: 261858
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کشف دنیا با «100 تایی‌ها»

مجموعه کتاب «100 تایی‌ها» با هدف آموزش اعداد و شمارش و بالابردن توانایی بصری خردسالان در سه جلد منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «100 تایی‌ها» مجموعه کتابی است که لذت خواندن، دیدن و مشاهده را در خردسالان تقویت می‌کند. این کتاب‌ها که با محور تصویر تالیف شده‌اند حس جستجوگری را در مخاطبان تقویت می‌کنند. ماسایوکی سب نویسنده و تصویرگر این اثر است که در قالب بازی، سرگرمی در گام نخست اعداد و شمارش را به خردسالان آموزش می‌دهد.
براساس این گزارش «100 تایی‌ها»، «رژه‌ی 100 تایی‌ها» و «قایم‌باشک 100 تایی‌ها» کتاب‌هایی مجزا و کامل‌اند که در هر صفحه از آن‌ها صد شکل واحد دیده می‌شود. در هر صفحه از کتاب اول حیوانی به چشم می‌خورد. موش‌ها، پرنده‌ها،‌ ماهی‌ها، فیل‌ها هر کدام تفاوت‌هایی دارند و خردسال باید به سوالات مطرح شده در آن صفحه پاسخ دهد. او هر بار به کشف تفاوت و شمارش دست می‌زند و در پایان کتاب به زندگی شهری، ‌انسان‌ها و ماشین‌ها گره می‌خورد.
«رژه‌ی 100 تایی»‌ها هر بار تعدادی از موجودات را در هر صفحه به نمایش می‌گذارد. خردسال در جستجوی این‌که حضور 100 حیوان قطعی است به شمارش می‌پردازد. همه‌ی حیوانات به سمت جایی حرکت می‌کنند. چند صد حیوان در صفحه‌ی آخر به مهمانی بزرگی می‌رسند و خردسال باید در این مهمانی چیزهایی را پیدا کند.
قهرمان‌های کتاب «قایم باشک 100 تایی‌ها» انسان‌ها هستند. در هر صفحه برای 100 انسان موجود اتفاق‌هایی می‌افتد. در یک صفحه آن‌ها سوار کشتی‌اند و در داستانی دیگر بابابرفی. خردسالان تصاویر را برای پیدا کردن مرد غارنشین، حلزون،‌ کسانی که موهایشان را بسته‌اند جستجو می‌کند.
ترجمه این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی را «رضوان خرمیان»،‌ «فاطمه گوهریان»، «حمید پیرهادی» و «شراره وظیفه‌شناس» برعهده داشته‌اند. کتاب‌ها 28 صفحه دارند و با قیمت‌های 4 و 5هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عرضه شده‌اند.