کد خبر: 262523
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
داوود امیریان داستان نادرشاه را روایت کرد

داوود امیریان در جدیدترین کتاب خود داستان نادرشاه افشار را برای نوجوانان روایت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «حماسه آغاز می‌شود» اثر جدید داوود امیریان برای گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
بر این اساس امیریان در جدیدترین کتاب خود داستان کودکی تا بزرگ‌سالی نادر را روایت کرده است. نادر که در آخرین لحظات زندگی مادر کنار او نشسته است قول می‌دهد که برای دفاع از اسارت و به دست آوردن آزادی بجنگد. او که اسیر دست ازبک‌ها شده با کمک دوستانش به ابیورد در شمال خراسان فرار می‌کند و از این لحظه به بعد زندگی پرفراز و نشیب او رنگ و روی جدیدی به خود می‌گیرد. داستان تا جایی ادامه می‌یابد که جنگ ایرانیان و عثمانیان آغاز می‌شود.
«حماسه‌های ایرانی» عنوان مجموعه‌ای است که قرار است روایت‌گر گوشه‌هایی از حوادث تاریخی ایران در قالب داستان باشند، با این حال قصد داستان‌نویسی ندارند. نویسندگان این مجموعه حماسه‌هایی را نقل می‌کنند که گاهی از هر داستانی شگفت‌انگیزتر و تکان دهندهتر هستند.
در کتاب «حماسه آغاز می‌شود» که در قالب این مجموعه منتشر شده است، می‌خوانیم: «اسم محمود افغان باعث وحشت و بی قراری مردم اصفهان و به خصوص دربار صفوی شده بود. همه فکر می‌کردند محمود افغان به زودی وارد اصفهان می‌شود اما هیچ‌کس نمی‌دانست که خود محمود از همه بیشتر می‌ترسد. محمود افغان بعد از تسخیر گنجینه‌ی ارتش شاهی در تخت‌گاه، از پیروزی‌های سریع خود دچار بیم وحشت شد. او فکر می‌کرد عقب نشینی و فرار ایرانی‌ها یک خدعه و نیرنگ است تا او را به کمین‌گاه کشانده و دمار از روزگارش در بیاورند.»
این کتاب 60 صفحه و 4هزار و 900 تومان قیمت دارد.