کد خبر: 263584
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
نگهبانان به کتاب‌فروشی‌ها رسیدند

«نگهبانان» رمان تحسین شده‌ی جان کریستوفر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به‌ گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، رمان «نگهبانان» اثر جان کریستوفر با ترجمه‌ی حسین ابراهیمی (اِلوند) بار دیگر به کتاب‌فروشی‌ها رسید.
بر همین مبنا نوجوانان علاقه‌مند به آثار علمی تخیلی می‌توانند این اثر را از کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.
راب، نوجوانی است که از مدرسه شبانه‌روزی فرار می‌کند. او موفق به گذشتن از حصار مرزی شده و در آن سوی مرز با مایک آشنا شده و با نامی جعلی به زندگی خود ادامه می‌دهد. اما پس از مدتی در شهر، شورشی رخ می‌دهد که مایک نیز در آن درگیر است. ماموران حکومت متوجه می‌شوند که راب اطلاعاتی درباره‌ی آن‌ها به دست آورده است و به سراغ او می‌روند و از او می‌خواهند تا به گروه بپیوندد.
این کتاب جایزه سال رمان نوجوانان گاردین را از آن خود کرده است. از سویی منتقدان این اثر را همچون دیگر آثار کریستوفر قابل تامل خوانده‌اند.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: آن شب همان‌طور که دو نفری در هوای گرگ و میش، توی چادرشان دراز کشیده بودند و پرواز خفاش‌ها را در هوای بیرون از چادر تماشا می‌کردند، ‌مایک از او سوال‌هایی کرد. در باره‌ی زندگی قبلی او، در باره شهر پرسید. مایک پیش از آن از این سوال‌ها نکرده بود...
بر اساس این گزارش «نگهبانان» نخستین بار سال 1372 در ایران به انتشار رسیده است و هم‌اینک با ویرایش جدید وارد بازار کتاب شده است. این رمان 196 صفحه دارد و قیمت آن 7هزارتومان است.