کد خبر: 263716
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
«گوی و چوگان» با «کاروان دانایی» آمد

«نیاکان ما» مجموعه‌ای است که به گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن مردم ایران پس از اسلام پرداخته است. هم اکنون دو کتاب از این مجموعه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وارد بازار کتاب شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون «گوی و چوگان» و «کاروان دانایی» سرگذشت ورزش و کتاب در ایران است که هم‌اینک به دست نوجوانان سراسر کشور رسیده است. این دو کتاب که در قالب مجموعه‌ای به نام «نیاکان ما» منتشر و تعدادی از آن‌ها به تازگی رونمایی شده، قرار است نگاه تازه‌ای به تاریخ کشور داشته باشند.
در مقدمه‌ی این دو کتاب آمده است: «سرگذشت ایران تنها در جنگ‌ها و آمدن و رفتن ‌سلسله‌ها و پادشاهان خلاصه نمی‌شود. در زندگی و فرهنگ ایران، از روزگاران دور، نکته‌های جالب و شگفت‌انگیزی را می‌توان یافت که نشانه‌ی تلاش و خلاقیت فراوان آنهاست.»
نویسندگان این آثار با بررسی فرهنگ عامه، آداب و رسوم، مستندات تاریخی و بهره‌گیری از پژوهش‌ها مروری بر بخشی از تاریخ مردمی ایران پس از اسلام داشته‌اند. قرار است دیگر کتاب‌های این مجموعه به موضوع‌هایی مثل پزشکی ایران، آموزش و پرورش، سیستم آب رسانی و... بپردازند.
نویسنده‌ی «گوی و چوگان» جمال‌الدین اکرمی و تصویرگر آن محمدحقانی است. مهدی میرکیایی و حسین آسیوند نیز نویسندگی و تصویرگری «کاروان دانایی» را برعهده داشته‌اند. این دو کتاب به ترتیب 15 و 14 هزار تومان قیمت دارند و مناسب گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) هستند.