کد خبر: 265652
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
«پرنده، پسرک، قطار» به روایت احمدرضا احمدی

«پرنده، پسرک، قطار» داستانی مفهومی است که از سوی «احمدرضا احمدی» نوشته و با تصویرگری «راشین خیریه» وارد بازار کتاب کودک شده است.

به‌ گزارش اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، پسر کوچکی پرنده‌ی خود را در قطار گم می‌کند و روزها در پی یافتن گم ‌شده‌اش می‌گردد، داستان این جست‌وجو در قالب داستانی با عنوان «پرنده، پسرک، قطار» به چاپ رسیده است.
احمدی همچون دیگر آثار خود در این داستان از نمادها و نشانه‌ها استفاده کرده تا داستان تخیلی‌اش بازتاب دهنده مفاهیم بنیادین برای مخاطبانش باشد.
پسرک این داستان جست‌وجوی خود را به شیوه‌های مختلف ادامه می‌دهد تا آن‌که ناامیدی بر او چیره می‌شود، با این حال او همچنان در تقلای یافتن گم ‌شده است.
در میانه‌ی این داستان می‌خوانیم: «پسرک روزی به خانه‌ی پیرزنی رفت که اتاق‌هایش از پرنده پر بود؛ پر از بلبل، قناری، کبک، مرغ عشق. پیرزن گفت: ناامید نباش. شاید روزی پرنده‌ی تو هم به خانه‌ی من بیاید.»
این کتاب مناسب گروه سنی «ج» (10 تا 12 سال) است. علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را به قیمت 9هزار و 500 تومان از تمامی کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.
گفتنی است این اثر به پنجاه و چهارمین نمایشگاه تصویرگری بلونیا 2017 نیز راه یافته است.