کد خبر: 199874
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
بازدید 29720
عمو نوروز رونمایی می‌شود

عروسک عمو نوروز در آستانه‌ی آغاز سال جدید هجری شمسی با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی می‌شود تا این نماد نوروز باستانی ایرانیان در قالب عروسک به خانه‌های کودکان ایران زمین راه یابد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وعده ارایه این عروسک ایرانی ـ پیش از آغاز سال جدید ـ ماه‌ها پیش مطرح شده بود و مدیرعامل کانون از معرفی این عروسک به خانواده‌ها تا نوروز 1390 خبر داده بود.
اکنون قرار است از چهره‌ی این عروسک ایرانی ساعت 14 روز دوشنبه 23 اسفند در سینما تئاتر کانون رونمایی شود.
در این مراسم که با عنوان "نوروز 90 با عمو نوروز" برگزار می‌شود، مدیرعامل، مشاوران، معاونان و مسوولان کانون همچنین خبرنگاران رسانه‌های جمعی کشور نیز حضور دارند.
به گفته‌ی سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون مراحل ساخت این عروسک به صورت کامل در ایران صورت گرفته است و تولید آن نیز توسط شرکت‌های داخلی انجام خواهد شد.
در همین حال انتشار کتاب و اقلام دیداری، شنیداری و رایانه‌ای مرتبط با این عروسک از برنامه‌هایی است که کانون، برای معرفی عروسک عمو نوروز به خانواده‌ها و کودکان ایرانی در نظر گرفته است.
آیین رونمایی رسمی از عروسک ایرانی عمو نوروز ساعت 14 روز دوشنبه 23 اسفند در سینما تئاتر کانون در تهران خیابان خالد‌ اسلامبولی آغاز خواهد شد.