سه بازی رایانه‌ای کانون در میان برترین‌های جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرار گرفت

دو بازی رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوایز اول و دوم پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال را به خود اختصاص دادند و از یک بازی دیگر نیز تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، در این جشنواره محصول جدید کانون با عنوان بازی "موش و مار" موفق به کسب رتبه اول بخش بازی‌های رایانه‌ای و کسب تندیس زرین و لوح تقدیراین جشنواره شد.

این بازی دو لوح تقدیر دیگر نیز برای "بهترین اثر کودک" و "بهترین صدا و موسیقی" دریافت کرد.

دیگر بازی رایانه‌ای جدید کانون با عنوان ”افسانه روزبه” نیز مقام دوم و تندیس سیمین و لوح تقدیر جشنواره را برای بهترین گرافیک و فضاسازی به‌ دلیل توجه به شاخص‌های فرهنگی و بومی ایرانی و به کارگیری قوه تفکر نوجوانان به خود اختصاص داد.

موفقیت‌های این بازی نیز به دریافت همین جوایز ختم نشد و داوران جشنواره، دو لوح تقدیر دیگر را نیز به این اثر به عنوان "بهترین اثر فنی" و "بهترین اثر در سبک نقش‌آفرینی" اهدا کردند.

در این مراسم از گروه طراحی و برنامه‌نویسی بازی”گنج پنهان” دیگر بازی جدید رایانه‌ای کانون نیز به عنوان بهترین بازی‌سازی در سبک راهبردی تقدیر شد.

جوایز پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، شامگاه روز 25 مهر با حضور رییس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت اهدا شد.

هیات داوران این رویداد فرهنگی پس از بررسی 500 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره‌، در نهایت 231 اثر را در 9 بخش انتخاب کردند.

‌206 برگزیده این جشنواره، روز 21 مهر در محل این نمایشگاه، در مصلی تهران معرفی شدند و 25 برگزیده دیگر به نمایندگی از فعالان برگزیده این حوزه در آیین اختتامیه جشنواره در تالار وحدت مورد تجلیل قرار گرفتند و به آن‌ها لوح تقدیر اهدا شد.