تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ و داستان‌های ایرانی و اسلامی

مدیر کانون خراسان جنوبی در مراسم افتتاح نخستین هفته بازی‌های رایانه‌ای در بیرجند از هنرمندان خواست تا بازی‌ها را متناسب با فرهنگ، آداب، رسوم و داستان‌های ایرانی و اسلامی تولید کنند.

گزارش روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، عبدالرضا صمدی در مراسم افتتاحیه نخستین هفته بازی‌های رایانه‌ای در بیرجند برگزارمی‌شود، گفت: انسان در تمامی مراحل زندگی از کودکی تا بزرگ‌سالی نیاز به بازی دارد و فقط نوع آن در مراحل مختلف با یک‌دیگر متفاوت است.
وی ادامه داد: امروزه بازی‌های متنوع و جدید رایانه‌ای یکی از محصولاتی است که به آسانی در فروشگاه‌های مختلف در دسترس همگان قرار دارد و این بازی‌ها می‌تواند نقش موثری در آموزش شیوه زندگی، قوانین و مقررات داشته باشد.
صمدی با بیان این‌که بازی‌ها در زمان گذشته بیش‌تر میدانی، حرکتی و جنبشی بوده‌اند خاطرنشان کرد: امروزه نوع بازی‌ها با گذشته متفاوت است و کودکان به دلیل ماشینی شدن زندگی و خانه‌های کوچک، بازی‌های رایانه‌ای را برای سرگرمی انتخاب می‌کنند.
مدیرکانون استان در بخش دیگری از سخنانش نقش خانواده‌ها، اولیای تربیتی و حتی کودکان و نوجوانان را در انتخاب بازی‌ها مهم دانست و تأکید کرد: بازی رایانه‌ای باید شرایط اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد و متناسب با نیازهای فرهنگی‌تربیتی کودکان و نوجوانان طراحی شده باشد.
وی در ادامه افزود: هنرمندان باید بازی‌ها را متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم و داستان‌های ایرانی و اسلامی تولید کنند، هم‌چنین موسسات آموزشی، پرورشی و تربیتی می‌توانند به نوعی با انجام برنامه‌های متفاوت زمینه را برای آشنا کردن کودکان با بازی‌های رایانه‌ای مناسب فراهم کنند.
صمدی در پایان اظهار امیدواری کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در سال آینده هفته بازی‌های رایانه‌ای را با کیفیت بهتر برگزار کند و نگرش منفی بعضی خانواده‌ها نسبت به بازی‌های رایانه‌ای را تغییر دهد.
نخستین هفته بازی‌های رایانه‌ای از 6 تا 11 آبان 1391 در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک بیرجند واقع در انتهای شهدای 6 به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی‌های مناسب رایانه‌ای در حال برگزاری است.