کد خبر: 270593
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
بازدید 11881
نتایج دومین نشست کمیسیون ثبت و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

دومین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز شورای نظارت ساخت، طراحی، توزیع و واردات اسباب‌بازی برگزار و نتایج آن اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون 96 پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این تعداد، 20 پرونده ثبتی و 8 پرونده خواستار مجوز تولید بود.
هم‌چنین اعضای کمیسیون، 68 پرونده مربوط به بخش واردات اسباب‌بازی در استان تهران را بررسی و رای لازم را صادر کردند.
بر اساس اعلام دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی از مجموع درخواست‌های ثبتی، هفت اسباب‌بازی در گروه حرکتی مهارتی، دو عدد در گروه آموزشی و کمک آموزشی دو پرونده در گروه فکری، سه سرگرمی در گروه فرهنگی‌هنری و دو پرونده در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای مجوز ثبت دریافت کردند.
همچنین از مجموع پرونده‌های متقاضی مجوز تولید نیز پنج پرونده در گروه حرکتی مهارتی، دو عدد در گروه آموزشی و کمک آموزشی و یک اسباب‌بازی فکری از این کمیسیون مجوز گرفتند.
بر همین اساس برای چهار پرونده دیگر، رأی مشروط صادر شد تا پس از رفع موارد مورد نظر اعضای کمیسیون، مورد تجدید نظر قرار گیرد.
در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ارجاع شده به کمیسیون در 6 گروه مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرند که این گروه‌ها عبارتنداز: ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری ، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای.
گفتنی است، دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، اقدام به تهیه لیستی برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولیدکنندگان است که بیشتر آن‌ها را جوانان تشکیل‌می‌دهند.
به همین منظور دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی مستقر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال ایجاد بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان و معرفی طراحان و تولیدات داخلی است.