رصد آسمان شب از دریچه تلسکوپ‌های مرکز علوم و نجوم زنجان

زنجانی‌ها در ویژه برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی نجوم به رصد آسمان این شهر از دریچه تلسکوپ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی کانون، مرکز تخصصی علوم ونجوم کانون این شهر روز دوم اردیبهشت همزمان با سایر نقاط ایران و جهان برنامه‌هایی را به مناسبت روز جهانی نجوم تدارک دیده‌ است.
در این برنامه از ساعت 16 تا 21 اعضای فعال کلاس‌های نجوم و مربیان این مرکز نیز مشارکت خواهند داشت.
سهندی مدیر مرکز علوم و نجوم زنجان برپایی غرفه‌های آموزشی، معرفی دانشمندان علم نجوم، معرفی صورت‌های فلکی و افسانه‌ها، معرفی کتاب‌های نجومی و برگزاری مسابقه داستان‌نویسی و رصد آسمان شب را از جمله برنامه‌های روز جهانی نجوم در زنجان برشمرد.
به گفته وی مربیان این مرکز تلاش خواهند کرد مفاهیم جالب نجومی را با زبانی قابل فهم و به کمک ابزارهای جانبی برای عموم مردم تشریح کنند.
در کنار این برنامه‌ها، ویژه برنامه‌ای نیز برای استفاده شرکت کنندگان از آسمان‌نما تدارک دیده شده است که عموم مردم زنجان به صورت رایگان می‌توانند به تماشای تصاویر آن بنشینند.
مرکز علوم و نجوم زنجان واقع در اراضی پایین کوه، جنب کلینیک شفا، پارک نجوم، عصر روز پنجشنبه دوم اردیبهشت پذیرای خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان علاقمند زنجانی خواهد بود.