کد خبر: 198138
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
"آشتی با تاریخ" مسابقه اینترنتی شد

مسابقه اینترنتی "آشتی با تاریخ" با هدف ترغیب كودكان و نوجوانان برای مطالعه و برخورد عمیق با تاریخ و وقایع تاریخی توسط كانون برگزار می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، پایگاه مسابقات اینترنتی کانون از روز 26 اردیبهشت به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه و میراث فرهنگی این مسابقه را فعال کرده است.
 این مسابقه چهار گزینه‌ای به طرح 13 سؤال با مضمون، فواید مطالعه درس تاریخ، تشکیل اولین شهرها، غذای انسان‌های اولیه، انقلاب صنعتی، مشاهیر ایران زمین و... پرداخته است تا میزان آشنایی بچه‌ها را با بخش‌هایی از تاریخ مورد سنجش قرار دهد.
 در برگزاری این مسابقه موزه تاریخ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در اهدای جوایز به برگزیدگان نیز مشارکت دارند.
 كودكان و نوجوانان در موزه تاریخ کانون با عبور از تونل زمان و چند تونل دیگر با تاریخچه کره زمین، واژه و کار تاریخ، نمونه‌هایی از تاریخ ایران، سرزمین پیامبران و تاریخ اسلام آشنا می‌شوند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این موزه آموزشی – توضیحی، فضای خاص راز و رمزگونه آن است.
 مهلت شركت در این رقابت اینترنتی تا روز 19 تیر مصادف با مبعث حضرت محمد(ص) تعیین شده و پس از پایان این مهلت به برگزیدگان مسابقه جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.
 كاربران كودك و نوجوان برای شركت در این مسابقه می‌توانند به پایگاه مسابقات اینترنتی كانون به نشانی www.kanoonquiz.ir مراجعه كنند و به سوال‌های مسابقه "آشتی با تاریخ" ظرف مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.
 در حال حاضر نیز مسابقه‌های دیگری با عنوان "ایستگاه دوستی 2"، "هدیه‌ای برای زندگی2" و "راه پیروزی در كلام وحی" در سایت مسابقات كانون فعال است.