ششمین مسابقه‌ی اینترنتی هدیه‌ای برای زندگی آغاز شد

ششمین مسابقه‌ی هدیه‌ای برای زندگی از24 خرداد روز جهانی اهدای خون در سایت مسابقات اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال ‌شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه با همکاری اداره‌کل انتقال خون استان‌های تهران و خراسان رضوی و در قالب 12 پرسش چهار گزینه‌ای برگزار می‌شود.
بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت اینترنتی از روز 24 خرداد تا 9 مرداد 1393 (روز ملی اهدا خون) فرصت دارند که به این پایگاه به نشانی www.kanoonquiz.ir مراجعه کنند و ظرف 30 دقیقه به این پرسش‌ها پاسخ دهند.
در عین حال آگاهی عمومی شرکت‌کنندگان در زمینه موضوع‌هایی مانند سلول‌های زنده خون، میانگین حجم خون انسان، مزیت اهدای خون مستمر و هدف از انتقال خون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
گفتنی است اگر چه مخاطبان کانون (کودکان و نوجوانان) از نظر سنی در شرایط اهدای خون قرار ندارند اما این مسابقه می‌تواند آگاهی آن‌ها را نسبت به اهمیت این موضوع در بزرگ‌سالی بیشتر کرده و با فرهنگ اهدای خون آشنا کند.
برگزار کنندگان مسابقه‌ی هدیه‌ای برای زندگی 6 ، پس از پایان مهلت تعیین شده به برگزیدگان این رقابت جوایزی را اهدا خواهند کرد.