دیدار مدیرعامل کانون با حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید

آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار با مدیرعامل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر اهمیت کار تعلیم و تربیت اسلامی بچه‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، وی خطاب به سیدصادق رضایی مدیرعامل و مسئولان کانون در دفتر خود در شهر قم گفت: وظیفه تعلیم و تربیت کودکان نیاز به شناخت استعداد‌ها و سلیقه‌های متفاوت آن‌ها دارد و کار تعلیم و تربیت از این لحاظ کاری دشوار و مهم است.
این مرجع عالیقدر تقلید در ادامه افزود: انسان دارای ابعاد مختلفی است اما بعد فرهنگی در واقع بعد ساختن است و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید دارای حلم، حوصله، صبر و سلیقه باشند.
آیت‌الله نوری‌همدانی عنصر اصلی تعلیم و تربیت اسلامی را خدا محوری دانست و خاطرنشان کرد: تفاوت بین تعلیم و تربیت اسلامی و غیر اسلامی در همین نکته نهفته است و غربی‌ها پس از گذراندن دوران جهالت و در جنگ‌های صلیبی، بسیاری از علوم را از ما گرفته‌اند و جنبه الهی آن را حذف و دوباره به ما باز گردانده‌اند.
وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه هنوز بعد از 30 سال از گذشت انقلاب، نوع کتاب‌های دانشگاهی ما سکولار است که این خود دردی فرهنگی است که برای آن باید فکری اساسی کرد.
در این دیدار سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون ضمن ابلاغ سلام حمیدرضا حاج‌بابایی وزیر آموزش و پرورش به آیت‌الله نوری‌همدانی گزارشی از فعالیت‌های کانون ارایه کرد و گفت که گسترش و تعمیق فعالیت‌های مذهبی برای ما واجد اهمیت است و اکنون نیز همایشی را برای کارشناسان کانون سراسر کشور به منظور تحقق این امر در قم برپا کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد مقام معظم رهبری به فعالیت‌ها و تولیدات کانون علاقه دارند و کتاب‌های ما را با دقت مطالعه می‌کنند و ما همیشه از توصیه‌ها و رهنمود‌های ایشان بهره‌مند می‌شویم.
همایش سراسری کارشناسان کانون با موضوع توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی در مراکز کانون از روز 9 تا 12 اسفند در شهر مقدس قم برپا شده است.