دور تازه‌ی اعزام امدادگران فرهنگی کانون به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

دور تازه‌ای از اعزام مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان امداگران فرهنگی به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرعامل کانون آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیینی رسمی در تبریز این مربیان - که کانون آن‌ها را امدادگر فرهنگی نامیده است – در قالب گروه‌های جداگانه‌ای از استان‌های مختلف کشور به 5ایستگاه روستایی،2 ایستگاه شهری و 4 کتاب‌خانه سیار کانون در مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی اعزام شدند.
علاوه بر استان آذربایجان شرقی، کانون استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان نیز در این امر مشارکت کرده‌اند.
پایگاه‌های ثابت و سیار شهری و روستایی کانون  - که از دومین روز وقوع زلزله فعالیت خود را در برخی مناطق آغاز کرده‌اند - قرار است تا پایان شهریور در مناطق زلزله‌زده به ارایه‌ی فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، نمایش خلاق، بازی‌های محلی و پخش فیلم بپردازند.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پس از شرکت در این مراسم همچنین در مراسم گشایش نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های کانون استان در مناطق زلزله‌زده که در مجتمع کانون تبریز برپا شده است، به مناطق زلزله‌زده‌ی شهرهای اهر و ورزقان رفت و با حضور در مراکز کانون این شهرها از نزدیک در جریان میزان آسیب‌های وارد شده به ساختمان‌های کانون در اهر و ورزقان قرار گرفت و در خصوص نحوه ادامه فعالیت این مراکز، نکاتی را به مربیان این مراکز یادآور شد.
او همچنین با حضور در برخی از ایستگاه‌ها و پایگاه‌های ثابت و سیار روستایی کانون در این مناطق با جمعی از کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده از نزدیک گفت‌وگو کرد.
در جریان این بازدید "حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی" مدیر کانون استان آذربایجان شرقی،"ناصر ضرابی "مشاور مدیر عامل و دبیر مجمع همکاری‌های فرهنگی، هنری کانون،"محمود مروج" مدیر هماهنگی امور استان‌ها و "ناهید اللهویردیزاده" مدیر کانون استان اردبیل نیز سید صادق رضایی را همراهی می‌کردند.
در این بازدید تعدادی از کودکان و نوجوانان حاضر در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های کانون به اجرای برنامه پرداختند و برخی از آنان به خوانش دل‌نوشته‌های خود در باره زلزله اخیر پرداختند.
مدیرعامل کانون در جریان این سفر همچنین از آغاز نهضت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور جمع‌آوری هدایای کودکان ونوجوانان و خانواده‌ها و تمامی ایرانیان به مناسبت روز جهانی کودک خبر داد و گفت که این اقلام تا 16 مهر روز جهانی کودک جمع‌آوری خواهد شد و توسط کانون در اختیار بچه‌های ساکن مناطق زلزله زده قرار خواهد گرفت.