معرفی نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا به كودكان سوئدی در استكهلم

نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا در اولین سفر خارجی به كودكان و نوجوانان سوئدی در شهر استكهلم معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، اولین هفته دوستی كودكان ایران و سوئد از روز 17 اسفند در استكهلم پایتخت این كشور آغاز می‌شود تا كارشناسان و مربیان كانون بخشی از فرهنگ و هنر ایرانی را به بچه‌های سوئدی معرفی كنند.
 مرکز اسلامی شهر استکهلم پایتخت سوئد با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، میزبان این هفته دوستی است كه در آن 233 عنوان کتاب‌های فارسی، انگلیسی، کتاب فیلم‌ آموزش زبان فارسی، کتاب‌های کانون زبان ایران و40 عنوان از سرگرمی‌های سازنده کانون معرفی می‌شود.
 معرفی بخش رصد و نجوم كانون، ارایه 30 عدد از آثار تصویرگری کتاب‌های کودک کانون و برپایی نمایشگاهی از آثار عكاسی و نقاشی كودكان از برنامه‌های هفته دوستی كودكان دو كشور است.
  نسل جدید عروسك‌های دارا و سارا نیز در بخش ویژه‌ای برای نخستین بار به كودكان سوئدی معرفی می‌شود این عروسك‌ها در ایران از دهه فجر امسال وارد بازار شده است.
 كودكان و نوجوانان سوئدی همچنین در كارگاه‌های 4 كارشناس و مربی كانون شركت می‌كنند تا با هنر اصیل ایرانی از نزدیك آشنا شوند.
 این كارگاه‌ها در رشته‌های نقاشی، سفال‌گری، کلاژ، ساخت قاب با آیینه و سفال و مهره‌های فیروزه ایرانی وآموزش خطوط معقلی، بازی‌های دسته جمعی، سرگرمی‌های آموزشی برای معرفی معماری اسلامی، کاغذ و تا، صورتک‌سازی، نقاشی با موضوع پیام صلح برای کودکان جهان و کودکان ایران و سوئد در رول‌های کاغذی و نمایش خلاق برپا می‌شود.
 این گزارش می‌افزاید اجرای قصه پیرچنگی با همراهی سه تار ایرانی و آواز قصه‌گوی برگزیده یزدی محمدمهدی آرایی نوای دل‌انگیز موسیقی ایرانی را آمیخته با هنر ارجمند قصه‌گویی در تالار محل برگزاری هفته دوستی طنین‌انداز می‌كند.
 این هنرمند ایرانی قصه پیر چنگی را در سال‌های پیش در جشنواره قصه‌گویی هندوستان نیز اجرا كرد و اكنون آن را به دو زبان فارسی و انگلیسی به روی صحنه می‌برد و بروشوری دو زبانه نیز از قصه و کتاب مجموعه مولانا و كارت پستال آن در مراسم گشایش این برنامه به میهمانان ارایه می‌شود.
 نمایش فیلم و انیمیشن‌های کانون به اضافه مستند شکوه تخت جمشید با زیر‌نویس انگلیسی و نمایش انیمیشن "بارون میاد جرجر" از دیگر برنامه‌های این هفته دوستی خواهد بود.
 همچنین برای نخستین بار در سوئد کتاب‌های گویا و كتاب‌های الكترونیك کانون در این هفته دوستی عرضه خواهد شد.
 نقاشی روی سفال ارمغان مربیان كانون است كه همراه با هدایایی به كودكان سوئدی اهدا می‌شود.
 هفته دوستی كودكان ایران و سوئد طی روزهای 17 تا 24 اسفند در مرکز اسلامی شهر استکهلم برگزار می‌شود.