کد خبر: 198064
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۵
پایان هفته دوستی کودکان ایران و سوئد در استکهلم

هیات دوستی کودکان ایرانی و سوئدی با کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم دیدار کردند و به تشریح برنامه‌های هفته دوستی کودکان دو کشور پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفته دوستی کودکان ایرانی و سوئدی روز 24 اسفند به کار خود پایان داد.
در میهمانی سفارت ایران در سوئد، مرتضی حیدری مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون در باره روش‌های کانون برای پرورش خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان توضیحاتی ارایه کرد.
کیانی رییس اداره روابط فرهنگی ایرانیان خارج از کشور که به عنوان نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گروه اعزامی را همراهی می‌کرد در این میهمانی پیرامون اهداف برگزاری این نوع هفته‌های دوستی در خارج از کشور مطالبی بیان کرد و خواستار ارتباط بیشتر سفارت با انجمن‌های دوستی جهت تقویت روابط دو جانبه شد.
وی از اداره کل فرهنگی ایرانیان خارج از کشور به‌عنوان بازوی اجرائی سفارتخانه‌ها در خارج از کشور و دستگاه‌های فرهنگی در داخل، جهت تقویت این ارتباطات در سطح بین‌الملل دانست.
هفته دوستی کودکان ایران و سوئد در استکهلم آخرین برنامه کانون از این دست در سال 1388 بود که در آن 233 عنوان کتاب‌های فارسی، انگلیسی، کتاب‌فیلمِ‌ آموزش زبان فارسی، کتاب‌های کانون زبان ایران و40 عنوان از سرگرمی‌های سازنده کانون، 30 عدد از آثار تصویرگری کتاب‌های کودک کانون و مجموعه‌ای از آثار عکاسی و نقاشی کودکان به نمایش گذاشته شد.
کودکان سوئدی از این برنامه به صورتی گسترده بازدید کردند و در کارگاه‌های هنری مربیان کانون نیز در رشته‌های نقاشی، سفال‌گری، کلاژ، ساخت قاب با آیینه و سفال و مهره‌های فیروزه ایرانی و آموزش خطوط معقلی، بازی‌های دسته جمعی، سرگرمی‌های آموزشی برای معرفی معماری اسلامی، کاغذ و تا، صورتک‌سازی، نقاشی با موضوع پیام صلح برای کودکان جهان و کودکان ایران و سوئد در رول‌های کاغذی و نمایش خلاق شرکت کردند.
معرفی نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا، کتاب‌های گویا و کتاب‌های الکترونیک کانون برای اولین بار در یک کشور خارجی، نمایش فیلم بارون میاد جرجر و شکوه تخت جمشید و اجرای قصه پیر چنگی با همراهی ساز و آواز از دیگر برنامه‌های این هفته دوستی در شهر استکهلم پایتخت سوئد بود.