کد خبر: 199474
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
تقویت دوستی کودکان ایران و ترکیه در استانبول

هفته دوستی کودکان و نوجوانان ایران در ترکیه از روز 8 آذر در استانبول آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این هفته دوستی، 190 عنوان کتاب از تولیدات کانون به زبان فارسی و انگلیسی، تعدادی کتاب‌های کمک آموزشی زبان فارسی کانون زبان ایران، تعدادی کتاب فیلم و... به همراه 41 عنوان بازی و سرگرمی و عروسک‌های دارا و سارا جهت معرفی تولیدات کانون در زمینه‌های مختلف در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.
در همین حال 28 تابلو از آثار تصویرگری کتاب‌های کانون، 30 اثر نقاشی کودکان و نوجوانان عضو کانون و 28 تابلوی عکس جهت معرفی فعالیت‌های کانون و معرفی ایران در بخش نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.
همچنین گروه اعزامی کانون متشکل از کارشناسان و مربیان کانون استان اردبیل کارگاه‌های هنری چاپ، انیمیشن، نقاشی و کاردستی را برای کودکان و نوجوانان این کشور برپا خواهند کرد.
نمایش‌های فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان از تولیدات کانون از جمله فیلم پویانمایی "بارون میاد جرجر" ـ که مورد استقبال فراوان در برنامه‌های گذشته قرار گرفته است ـ و پخش فیلم مستند "شکوه تخت جمشید" از دیگر برنامه‌های هفته دوستی کودکان ایران در ترکیه است.
برای برگزاری این هفته دوستی، همچنین تبلیغات گسترده‌ای در سطح مدارس و دیگر مراکز آموزشی ترکیه توسط رایزنی فرهنگی ایران در استانبول انجام شده است.
مراسم افتتاحیه این هفته دوستی قرار است با حضور مسوولان سفارت ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و همچنین مسوولان فرهنگی این کشور روز 8 آذر در استانبول برگزار شود.
این برنامه تا روز 12 آذر در استانبول پذیرای کودکان و نوجوانان این کشور دوست و همسایه ایران است.