تشرف نوجوانان لبنانی به حرم امام رضا(ع)

سفر اولین گروه از نوجوانان لبنانی عضو موسسه‌ی کشافه‌المهدی با برپایی برنامه‌‌ای ویژه و تشرف به حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 35 دختر عضو و مربیان این موسسه پیشاهنگی لبنان از روز 6 تیر ابتدا به شهر مقدس قم رفتند و پس از آن تهران و مشهد مقدس مقدس اردوهای آنان بود.
در این میان زیارت حرم امام رضا(ع) و خواندن نماز جماعت و دعا در صفوف منظم در بارگاه رضوی مهمترین بخش اردوی یک هفته‌ای میهمانان لبنانی در ایران بود که بسیار مورد توجه آنان قرار گرفت.
آنان در مشهد از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک این شهر بازدید کردند که طی آن زهره معمارنسب مربی مسوول این مرکز ضمن خیرمقدم به میهمانان، با ارایه‌‌ی نمونه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، هنری وادبی این فعالیت‌ها را به میهمانان معرفی کرد.
در ادامه اعضای نوجوان در کارگاه کاردستی خلاق با نخ کاموا و مقوا ساخت گل‌های زیبایی را آموزش دیدند و همچنین در کارگاه سفال شرکت کردند و پس از آن انیمیشن " روبات و کشاورز" ساخته‌ی عبدالله علیمراد را تماشا و دقایقی شاد را با هم سپری کردند.
بازدید از موزه گنجینه‌ی قرآن و نفایس، موزه هدایای مقام معظم رهبری، تالار استاد فرشچیان و بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های اردو در صبح روز یکشنبه یازدهم تیر بود.
در همین حال هم‌زمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) جشن اختتامیه اردو در مرکز فرهنگی، هنری شماره هفت مشهد برگزار شد.
کودکان ایرانی عضو کانون در این مراسم با همراهی موسیقی سنتی خراسان به استقبال میهمانان لبنانی خود آمدند و با اجرای برنامه‌ی آیینی اسب چوبی آنان را به کانون دعوت کردند.
در این مراسم راضیه بابا خانی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی افزود: خداوند را سپاسگزار است که همدم شما عزیزان در این سفر روحانی بوده و امیدوار است که سرانجام توانسته باشد با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایحه‌ی محبت و شور و اشتیاق فرزندان ایران زمین را در این فرصت تبادل تجربه‌ها و آموزه‌ها به شما انتقال دهد.
سخنران دیگر جشن علی اصغر رشید مشاور استاندارخراسان رضوی نیز طی سخنانی با اشاره به حدیثی نبوی از قول پیامبر اکرم‌(ص)، پیکار در راه خدا، خضوع در برابر مومنان، شکست ناپذیری در برابر دشمن و توکل به خداوند را از جمله ویژگی‌های سلمان فارسی و ایرانیان برشمرد و تاکید کرد که این امر گواهی می‌دهد که از همان ابتدای اسلام ایرانیان و اعراب با هم در گسترش اسلام سهیم بوده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: اینک دشمنان که از مسلمانان سوریه، لبنان و ایران به مثلثی تعبیر می‌کنند، تمام عزم خود را برای ایجاد تفرقه و اختلاف به کار گرفته‌اند تا از گسترش اسلام جلوگیری کنند اما با وحدت و مودت و همبستگی ما مسلمانان، تا ابد هم نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند.
در این برنامه نوجوانان لبنانی نیز به  بیان احساس خود از اولین لحظات زیارت حرم حضرت امام رضا(ع) پرداختند.
پخش نماهنگی از سفر یک هفته‌ای اعضای نوجوان لبنانی در ایران از سوی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بازی با چوب نمادی از جنگ بین خیر و شر و روایتگر سخت کوشی و میهن پرستی و ظلم ستیزی مردان خراسان، سخنرانی مسوول موسسه کشافه الامام المهدی، اجرای موسیقی سنتی، قرائت دعای فرج امام زمان(عج)، بازدید از کارگاه‌های هنری کانون شامل کارگاه انیمیشن نقاشی و سفال و مراسم آتش بازی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.