کارگردان‌های مطرح ژاپنی در تهران کارگاه آموزشی برپا می‌کنند

دو کارگردان مطرح فیلم‌های بلند انیمیشن ژاپن به تهران آمده‌اند تا طی دو روز، همکاران ایرانی خود را با روند ساخت این نوع فیلم‌ها در کشور خود آشنا کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کونیوکی آئوکی و کاواساکی هیروتسوگی در بیش از دو دهه‌ی گذشته در ژاپن و در همکاری با شرکت‌های معتبر ساخت انیمشین در این کشور در مراحل مختلف ساخت و کارگردانی فیلم‌های بلند و مطرح انیمیشن، نقش برجسته‌ای بر عهده داشته‌اند و آوازه‌ای در این زمینه بر هم زده‌اند.
این دو قرار است طی روزهای 20 و 21 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تجربه‌های هنری خود را در قالب یک کارگاه دو روزه و یک نشست تخصصی در اختیار 40 نفر از انیماتورها و دست‌اندرکاران ساخت فیلم‌های انیمیشن ایران قرار دهند.
این برنامه با همکاری روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در تهران تدارک دیده شده است.
در این میان فیلم مطرح "ناروتو" ساخته کاواساکی هیروتسوگی با حضور کارگردان، نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
این در حالی است که در کارنامه‌ی هنری و کاری "کونیوکی آئوکی" به صورت عمده مدیریت شرکت‌های مطرح انیمیشن و ساخت فیلم در کشورهای ژاپن، فلیپین، چین و اندونزی در سطوح مختلف و در کارنامه‌ی کاواساکی هیروتسوگی علاوه بر کارگردانی "ناروتو" و فیلم‌های مطرح "افسانه‌ اژدهای هزاره"، "اسپریگان" و "خاطره‌ها"، فیلم‌نامه‌نویسی انیمیشن‌هایی مانند "متروپلیس"، "روح در پوسته"، "آکیرا" و "قلعه‌ای در آسمان" ثبت شده است.
برخی از این آثار علاوه بر نمایش گسترده در شبکه‌های تلویزیونی و سینماهای جهان، جوایز بین‌المللی متعددی را نیز به‌دست آورده است.
در حال حاضر "کونیوکی آئوکی" مدیریت کل بخش ساخت انیمیشن شرکت مشهور "پی‌ئرو" ژاپن را بر عهده دارد، همان شرکتی که بسیاری از انیمیشن‌های محبوب این کشور مانند سری داستان‌های "دختر سحرآمیز"، "ماجراهای شگفت‌انگیز نیل"، "12 فرمانروایی(جونی کوکوکی)" و "هیکارو نوگو" توسط هنرمندان آن ساخته شده است.
انیمیشین‌های این شرکت در حالی که بیش از سه دهه از فعالیت آن می‌گذرد از سال 1990 به این طرف و هم‌زمان با رشد چشمگیر صنعت انیمیشن ژاپن نه‌ تنها در ایالات متحده بلکه در بیشتر شهرهای بزرگ جهان نمایش داده شده و با جلب مخاطبان بسیار، از محبوبیت بالایی برخوردار است.
کارگاه‌های آموزشی و نشست تخصصی این دو هنرمند ژاپنی طی روزهای پنج شنبه 20 و جمعه 21 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون استان تهران برگزار خواهد شد.
ابن برنامه‌ها صبح روز 20 مهر با حضور اساتید و شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها آغاز می‌شود و در نشست تخصصی بعد از ظهر همین روز، سفیر ژاپن در تهران و علی گنج کریمی معاون تولید کانون نیز سخنرانی خواهند کرد.