هفته‌ی دوستی کودکان ایران در اتریش

هفته دوستی کودکان ایران و اتریش توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در وین پایتخت این کشور آغاز می‌شود.

در مراسم گشایش این هفته دوستی که روز 14 آذر با همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،  برگزار می‌شود یک مربی کانون به بیان یک قصه ‌از متون کهن ادبیات ایران برای کودکان به دو زبان فارسی و انگلیسی می‌پردازد.
در این هفته مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد کارگاه‌های مختلف هنری مانند نقاشی، کاردستی، خوش‌نویسی، تکه‌چسبانی (کلاژ)، کاغذ و تا و همچنین قصه‌گویی دو زبانه و اجرای تئاتر عروسکی و... برای کودکان مقیم وین برپا خواهند کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیش از 100 عنوان از کتاب‌های کانون نیز که در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده‌اند مانند رمان نوجوان امروز، کتاب‌های دو زبانه و الکترونیک و... در نمایشگاه هفته دوستی ایران و اتریش معرفی خواهد شد.
در عین حال، نمایشگاهی از 36 عنوان سرگرمی‌ سازنده، بازی رایانه‌ای و تعدادی از عروسک‌های تکم و دارا و سارا و... با هدف معرفی کانون و برقراری تبادلات بین‌المللی در معرض دید علاقه‌مندان در این هفته قرار خواهد گرفت.
این برنامه با حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران در وین و مقامات کشور اتریش روز 14 آذر گشایش می‌یابد و روز 21 آذر به کار خود پایان می‌دهد.