فعالیت‌ها و تولیدات کانون در ایالت «آیوتایا» تایلند

بخش کودک و نوجوان هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم سپرده شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل و دو تن از مربیان کانون استان قم به ایالت «آیوتایا» در تایلند رفته‌اند تا از روز 27 اردیبهشت کودکان و نوجوانان ساکن این ایالت را با فعالیت‌ها و تولیدات کانون از نزدیک آشنا کنند.
این برنامه‌ها در دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی ارایه می‌شود و در بخش نمایشگاهی 56 عنوان از کتاب‌های منتخب و دوزبانه، کتاب فیلم، کتاب‌های گویا و الکترونیک، سرگرمی‌های سازنده کانون و همچنین تابلوهای تصویرگری کتاب‌های کانون، آثار نقاشی برگزیده و آثار عکاسی منتخب کودکان و نوجوانان در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.
در همین حال کودکان تایلندی در همین بخش شاهد پخش فیلمی از معرفی کانون به زبان انگلیسی و تماشای انیمیشن‌های «بارون میاد جرجر» و مجموعه پویانمایی« سیب» خواهند بود و در کنار این، از آموزش‌های مربیان کانون در کارگاه‌های نقاشی با موضوع صلح و دوستی ، سفال گری، کاغذ و تا و فرفره‌ها بهره‌مند می‌شوند.
هم چنین 200 نسخه تقویم دو زبانه چاپ کانون از سوی مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به رسم یادبود به کودکان و نوجوانان حاضر و شرکت کننده دربخش کارگاهی اهدا خواهد شد.
این هفته فرهنگی از روز 27 اردیبهشت ماه 1392 با حضور استاندار قم و هیات همراه و سایر مقامات رسمی ایران و  ایران و تایلند در ایالت "آیوتایا" آغاز می‌شود.
در این برنامه سایر نهاد‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز شرکت می‌کنند.
در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور تایلند  و ایالت «آیوتایا» ، از مقام شیخ احمد قمی، از مبلغان مذهب تشیع در کشور تایلند - که مقبره‌اش در دانشگاه تربیت معلم"آیوتایا" در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک واقع شده- با حضور دیگر سازمان‌ها و ارگان های کشوری تجلیل خواهد شد.
این هفته فرهنگی 30 اردیبهشت به کار خود پایان می‌دهد.