مدیری که به روابط عمومی بها ندهد، اشتباه انتخاب شده است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیینی از تلاش‌ها و موفقیت‌های ملی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون تجلیل کرد و گفت که کارشناسان این مدیریت توانایی بالایی برای انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و انتشار نشریات تخصصی دارند.

سید صادق رضایی در این آیین که در آستانه‌ی 27 اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در مشهد مقدس برگزار شد تاکید کرد که انتشار ویژه‌نامه‌ها و خبرنامه‌های اخیر کانون اقدامی قابل توجه و تقدیر است و ما برای این مهم اهمیت بالایی قایل هستیم.
وی یادآور شد که سطح کیفی نشریه‌های جدید منتشر شده در کانون در سطح نشریه‌های دانشگاهی است و کارشناسان و متخصصان روابط عمومی کانون باید به این فکر باشند که برای هریک از برنامه‌ها و جشنواره‌های کانون ویژه‌نامه‌ای تحلیلی منتشر کنند این نشریه‌ها به یک کتاب مرجع تبدیل خواهد شد و دانش فراوانی نیز در این حوزه در روابط عمومی و کل کانون وجود دارد.
رضایی روابط عمومی را از ارکان اصلی مدیریت دانست و خاطر نشان کرد مدیرانی که از دانش و درایت بالایی برخوردار باشند به روابط عمومی اهمیت می‌دهند مجموعه‌ای که قابل حذف نیست و هر مدیری که به آن توجه نکند به‌واقع مدیر نیست و به اشتباه انتخاب شده است.
مدیرعامل کانون با استقبال از پیشنهاد ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی و امور بین الملل کانون و زیر مجموعه‌های استانی آن این پیشنهاد را موضوعی قابل بررسی دانست که باید توسط روابط عمومی پیگیری شود.
مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در سازمان‌نمای جدید کانون که توسط معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی منابع انسانی ریاست جمهوری به تصویب رسیده به اداره کل روابط عمومی و حوزه ریاست ارتقا پیدا کرده است.
در این میان اشاره مدیرعامل کانون به موفقیت‌های روابط عمومی از آن رو مطرح شد که به تازگی عنوان ممتاز هشتمین جشنواره انتشارات روابط عمومی به دلیل کسب دو رتبه‌ی اول برای خبر و گزارش و یک رتبه سوم برای خبرنامه الکترونیکی(نشریه پلاک 44) به کانون اختصاص پیدا کرد.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش که در مرکز شماره 8 کانون مشهد و در جمع کارشناسان ستادی و استانی روابط عمومی کانون سراسر کشور، ایراد کرد تبیین سیاست‌های کلی کانون برای کارکنان و مخاطبان بیرونی را از جمله وظایف اصلی روابط عمومی برشمرد و گفت کارشناسان روابط عمومی باید تسلط و اشراف کاملی بر سیاست‌ها و تولیدات کانون داشته باشند و از این تلاش‌ها به خوبی دفاع کنند.
وی با اشاره به این که بخش مهمی از فعالیت‌ها و تولیدات کانون ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان است یادآور شد که اوقات فراغت در واقع آیینه فرهنگ و ادبیات یک کشور است و روابط عمومی باید در تبیین و اطلاع رسانی و تبلیغ برنامه‌های کانون در این زمینه نیز بیشتر بکوشد.
مدیرعامل کانون با بیان بخش‌هایی از زندگی حضرت امام هادی(علیه السلام) به منصوب شدن امام جواد، امام هادی و امام عسگری(علیهم‌السلام) در دوران کودکی و نوجوانی به امامت، یادآور شد که احادیث این امامان می‌تواند بسیار مورد توجه کارشناسان و مدیران کانون قرار بگیرد و باید دیدگاه‌های حضرت هادی در مباحث تربیتی به ویژه اعتقاد ایشان به تاثیرگذاری نهاد خانواده و نیاز کودکان به الگو - که به مباحث کانون نزدیک است – تبیین و بیشتر مورد استفاده ما واقع شود.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز گرامی‌داشت فردوسی حماسه‌سرای کهن ایرانی خاطر نشان کرد که ایرانیان بی دلیل از وی به عنوان حکیم یاد نمی‌کنند و فردوسی حق بزرگی بر گردن ما دارد و خیلی به او بدهکار هستیم البته کانون به نسبت بسیاری از سازمان‌ها تلاش خوبی را برای معرفی فردوسی و انتشار شاهنامه انجام داده است ولی جا دارد با توجه به جایگاه این شاعر بزرگ، 1 یا 2 سال  فعالیت‌های کانون را به فردوسی اختصاص دهیم.
بخش پایانی سخنان رضایی به اهمیت انتخابات پیش رو و لزوم خلق حماسه‌ی سیاسی اختصاص داشت و او در این باره گفت: انتظار ما از کانونی ها این است که در انتخابات به صورت گسترده مشارکت کنند اما شان کانون ایجاب می‌کند که همکاران کانونی بیش از دیگران پایبند اخلاق انتخاباتی باشند و از توهین و بی احترامی به رقبای انتخاباتی نامزد مورد نظر خود بپرهیزند.
وی یادآور شد که بسیاری از بی اخلاقی‌های انتخاباتی نشات گرفته از دوران کودکی این افراد است و تاکید کرد که اگر کودکان در فعالیت‌های گروهی شرکت داده شوند و شیوه‌های زندگی جمعی را تمرین کنند در بزرگسالی در مقابل نظرها و دیدگاه‌های طرف مقابل خود صبر و تحمل بیشتری خواهند داشت.
بر اساس این گزارش در این مراسم محسن حموله مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پیش از سخنان مدیرعامل به تشریح برنامه‌ها و چشم‌اندازهای روابط عمومی در سال 1391 پرداخت و ضمن قدردانی از همراهی‌های مدیرعامل با روابط عمومی و امور بین‌الملل گزارشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های این مدیریت ارایه کرد.
به اعتقاد وی مروری بر برنامه‌های روابط عمومی و امور بین‌الملل در ستاد و استان‌ها در سال 1391 حاکی از آن است که روابط عمومی توانسته است با حرکت پرشتاب کانون به سمت پیشرفت و تعالی که با موفقیت‌های درخشان همراه بوده، همگام شده و خود را برای کار و تلاش بیشتر همراه با نشاط و استواری مهیا کند.
حموله ادامه داد:انعکاس حجم گسترده‌ای از اخبار و توزیع آن در سطح رسانه‌ها و افکار عمومی به همراه انجام دیگر وظایف و ماموریت‌های روابط عمومی مانند تعاملات گسترده درون سازمانی و برون سازمانی، تبلیغات و انتشارات و سایر برنامه‌هایی که بی‌حضور روابط عمومی تحقق اهداف آن کمی سخت است؛ سالی پرکار و پربار برای روابط عمومی‌های کانون رقم زد.
 وی در پایان با بیان این‌که سال 92 نیز سال پیشرفت و توسعه برای روابط عمومی و امور بین‌الملل در همه عرصه‌ها خواهد بود،توجه بیشتر به روابط عمومی و ارتقا جایگاه آن در کانون را خواستار شد.

راضیه باباخانی مدیرکل کانون استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گزارش کوتاهی از فعالیت‌های کانون این استان و  مرکز شهید مهاجر - که سال گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد - ارایه کرد.

میهمان ویژه‌ی این آیین محمد علی شریفی از کارشناسان امور بین‌الملل ریاست جمهوری بود که بخشی از خاطرات اسارت خود در لیبی را برای حاضران بازگو کرد.
وی از کارشناسان روابط عمومی کانون خواست که برای معرفی کانون به جامعه و رسیدن آن به جایگاهی شایسته بیشتر تلاش کنند.
به اعتقاد وی کانون شاید از 50 یا 60 درصد ظرفیت‌های خود استفاده کرده است و باید در همه‌ی عرصه‌های هنر و ادبیات کودک به خوبی ورود پیدا کند.
نماینده ستاد توسعه و پشتیبانی از مقاومت اسلامی، کانون را یکی از پیشتازان عرصه‌ی همکاری با گروه‌های مقاومت اسلامی در لبنان در میان نهادهای دولتی دانست و از همکاری‌های کانون با موسسه‌ی کشافه‌المهدی لبنان وابسته به حزب‌الله لبنان قدردانی کرد.
در این مراسم قاب عکسی حاوی تصویر بارگاه امام رضا(علیه السلام) از سوی سید صادق رضایی مدیرعامل کانون به این آزاده که مدت 70 روز در لیبی در اسارت گروه‌های تروریستی  بود، اهدا شد.
فرهاد آقابیگی و رقیه دوست فاطمی‌ها‌ کارشناسان روابط عمومی استان‌های خراسان رضوی و یزد نیز به نمایندگی از دیگر همکاران به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون اهمیت و جایگاه روابط عمومی پرداختند و از مدیرعامل کانون خواستند که در تغییرات سازمان‌نمای کانون جایگاه اداری کارشناسان استانی نیز ارتقا پیدا کند و نیروهای جدیدی در اختیار آنان قرار بگیرد.