کتابخانه سیار کودکان لبنانی 4 هزار عضو دارد

مسوولان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان از نخستین کتابخانه سیار لبنان که با همکاری کانون توسط موسسه کشافه‌المهدی(عج) ساخته شده بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در جریان این بازدید مسوول کتابخانه سیار لبنان واقع در مدرسه المهدی‌(عج) گفت: حدود 4هزار جلد کتاب در این کتاب‌خانه وجود دارد و نزدیک به 4 هزار دانش‌آموز نیز از امکانات آن استفاده می‌کنند.
وی یادآور شد کتاب‌های موجود در این کتاب‌خانه با موضوع‌های مختلف در گروه‌ سنی کودک و نوجوان و بزرگ‌سال به مخاطبان عرضه می‌شود.
هدی بهجت یادآور شد این کتاب‌خانه سیار علاوه بر کتاب، دارای امکاناتی همچون دستگاه پخش انواع لوح‌های فشرده، تلویزیون LCD جهت نمایش فیلم، 9 رایانه‌ی دستی برای تحقیق در اینترنت، سیستم صوتی، پرده پخش تصاویر و... است.
مسوول کتاب‌خانه سیار لبنان خاطرنشان کرد: سرگرمی‌ها و بازی‌های خلاقی که در مراکز فرهنگی هنری کانون در ایران انجام می‌شود در بیرون از فضای اتوبوس برای کودکان و نوجوانان لبنانی نیز اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش، کتاب‌هایی از انتشارات کانون همچون 14 معصوم (مجموعه 14 جلدی اختران) که به زبان عربی ترجمه شده، دورریختنی‌ها، روشنان، عروسک‌های توپ تخم‌‌مرغی‌، موش بازیگوش‌، شهر خاطره‌ها، سنگ و رنگ و ... در این کتاب‌خانه به چشم می‌خورد.
مدرسه المهدی(عج) لبنان دارای 1700 دانش‌‌آموز دختر و پسر در شهر غازیه واقع در جنوب لبنان است که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.
بر همین اساس، در جریان این بازدید، کارشناسان و مربیان مسوول کانون، کارگاه‌های تکه‌چسبانی با کاغذ، ابر و...، نقاشی، کلاژ با دست و خرده‌های کاغذ رنگی، مصورسازی از خطوط در هم، تصویرسازی، شعرخوانی، قصه‌خوانی، معرفی کتاب، عروسک‌سازی، کارت پستال ترکیبی و بازی و سرگرمی را برای دانش‌آموزان مدرسه المهدی لبنان برگزار کردند.
در بخش دیگری از این بازدید، موذن حمزه مدیر مدرسه المهدی(عج) خاطرنشان کرد: مدارس المهدی با پشتیبانی مقام معظم رهبری و سیدحسن نصراله در سال 1993 میلادی با 3 مدرسه و 600 دانش‌آموز برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تأسیس شد.
وی ادامه داد اکنون تعداد آن به 14 مدرسه در سراسر لبنان و یک مدرسه در شهر قم با 20هزار دانش‌آموز رسیده است و 1600 مربی و معلم در این مدارس فعالیت می‌کنند.
موذن حمزه هدف از تأسیس این مدارس را علاوه بر آموزش، خدمات تربیتی و ایجاد تحول در جامعه شیعیان با روش اسلام ناب محمدی و همسو با مؤسسه‌های حزب‌الله دانست.
مدیر مدرسه المهدی همچنین گفت: بسیاری از رزمندگانی که امروز در سوریه برای حمایت از مقاومت مشغول نبردند از فارغ‌التحصیلان این مدرسه هستند.
در بخش دیگری از این برنامه سیدحامد عسگری‌فر مدیر کانون استان اصفهان ابراز خرسندی کرد که تفکر اسلام ناب محمدی و مقام معظم رهبری در این مدارس آموزش داده می‌شود چراکه مهم‌ترین کار در دین اسلام تعلیم و تربیت است.
سرپرست گروه اعزامی کانون به لبنان خاطرنشان کرد کانون نیز با همین هدف برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و اکنون با نزدیک به 1 هزار مرکز در سراسر ایران و 40 نوع فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، قرآنی و مذهبی با برنامه‌های منسجم به مخاطبان خود خدمات می‌دهد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که ارتباط بین نهادهای فرهنگی و تربیتی لبنان به خصوص حزب‌الله با کانون تداوم یابد و در این هدف مقدس به موفقیت دست یابند.  
بابک نیک‌طلب شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز در صحبت کوتاهی که با دانش‌آموزان این مدرسه داشت اظهار کرد: شعرهایی که من سروده‌ام در کتاب‌های درسی ایران منتشر شده است.
وی خاطرنشان کرد: من تلاش می‌کنم دنیای زیبایی را در شعرهایم برای کودکان و نوجوانان به تصویر بکشم دنیایی که باید برای ظهور امام مهدی(عج) آماده شود.
وی از حضور  در میان دانش‌آموزان لبنانی ابراز خوشحالی کرد و در ادامه گفت: دعا می‌کنم پیروزی و نصرت شامل حال همه مسلمانان شود.
نیک طلب همچنین گفت: امیدوارم شما هم برای ما دعا کنید تا ما بتوانیم کارهای بهتری برای کودکان و نوجوانان شیعه آماده کنیم و با دست پر به لبنان برگردیم.
این شاعر کودک و نوجوان در پایان شعری را که برای حضرت علی‌بن موسی‌رضا(ع) سروده بود خوانش کرد: پیش تو غریب آشنا آمده‌ایم/ هم با هم، هم جداجدا آمده‌ایم/ این‌جا همه چیز است و هیچ چیز کم نیست/ زیرا به زیارت امام رضا آمده‌ایم.
مدیران، کارشناسان ستاد و استان‌های تهران، قم، اصفهان و خراسان رضوی روز اول خرداد به لبنان سفر کرده‌اند و روز هشتم خرداد به ایران بازمی‌‌گردند.