کد خبر: 219215
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
استقبال کره‌ای‌ها از کتاب‌های کانون در سئول

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول با عنوان "کتاب، انسان و آینده" شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انتشارات کانون و نشر امرود دو ناشر ایرانی بودند که در نمایشگاه امسال کره جنوبی طی روزهای 29 خرداد تا 2 تیر حضور داشتند.
در این نمایشگاه ٦١0 ناشر از ٢٥ کشور جهان همچون ژاپن، اندونزی، عربستان سعودی، چک، چین، کانادا، هند، ایران، انگلستان، تایوان، فرانسه، آمریکا، آلمان، هنگ کنگ، تایلند و... شرکت کردند.
بر اساس این گزارش، نماینده کانون در نمایشگاه سئول خاطرنشان کرد مذاکره‌هایی با ناشران کره‌ای حاضر در این نمایشگاه با هدف فروش حق نشر کتاب‌های کانون صورت گرفت که به تصمیم‌های آینده دو طرف ایرانی و کره‌ای بستگی دارد.
این نماینده همچنین گفت: کره‌ای‌ها از قصه‌های کودک ایرانی استقبال خوبی کردند و برخی دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در کره، تلاش می‌کردند قصه‌های ایرانی را با زحمت بخوانند و برای دوستان کره‌ای خود تعریف کنند.
وی تصریح کرد: ناشرانی از کشورهای آسیایی مثل تایوان، ویتنام و سنگاپور نیز برای انتشار کتاب‌های کانون در حال مذاکره هستند.
میهمان ویژه و افتخاری نمایشگاه امسال کشور هند بود که بزرگ‌ترین غرفه را در اختیار داشت و در این مکان به معرفی کتابها، فعالیت‌ها و برنامه‌های دیگر این کشور پرداخته ‌شد.
از بخش‌های دیگر این نمایشگاه می‌توان به غرفه کتاب‌های تصویری با موضوع "در همسایگی من" اشاره کرد. در این غرفه سرگرم کننده بازدیدکنندگان می‌توانند کتاب‌های کودک را به صورت تصویری ببینند.
در قسمتی از نمایشگاه که دیوار تصویرگران خوانده میشد بیش از ١٢٠ اثر از هنرمندان و تصویرگران کره‌ای به چشم می‌خورد.
"فضای ناشران مستقل" در نمایشگاه کتاب سئول نیز فضایی است برای ارایه آثاری که خارج از بازار نشر تولید و عرضه شده‌اند که شامل کتاب‌های هنری، مجله‌ها و مجموعه مقاله‌ها می‌شود.