تندیس مهندسی فرهنگی، جایزه کانون از سمپوزیم بین‌المللی روابط عمومی

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان برترین‌های بخش ملی دهمین جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران قرار گرفت.

این جایزه شامل تندیس و لوح تقدیر در مراسم پایانی نهمین سمپوزیم بین‌المللی روابط عمومی درسالن‌ همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی به محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اهدا شد.
این جایزه با عنوان رتبه برتر رشته مهندسی فرهنگی و فرهنگسازی به کانون تعلق گرفته است.
آثار ارسالی کانون به این جشنواره مجموعه‌ای از تلاش‌های روابط عمومی کانون برای ترویج فرهنگ کتاب‌ و کتاب‌خوانی از طریق سایت‌های اینترنتی خود را در بر می‌گرفت.
بر اساس این گزارش در مراسم پایانی این سمپوزیم که روز 2 آبان 1392 برگزار شد سیدحسین هاشمی استاندار تهران و احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران در سخنانی بر اهمیت و جایگاه روابط عمومی در مسیر پیش‌روی و شرایط فعلی کشور تاکید کردند.
سیدحسین هاشمی استاندار تهران در این مراسم گفت اگر بخواهیم با سرعت پیشرفت و تحولات دنیای امروز همراه شویم باید نگاه‌مان را به عرصه روابط عمومی تغییر دهیم و از دانش حرفه‌ای این رشته بهره بگیریم.
احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران نیز روابط عمومی را یک پدیده انسانی عنوان کرد که فلسفهی شکل‌گیری آن فهم از کرامت انسانی بوده است.
وی تاکید کرد که کار روابط عمومی برنامه‌ریزی کردن برای مردم نیست بلکه باید با مردم برنامه‌ریزی کنیم.
هوشمند سفیدی دبیر سمپوزیم هم در سخنان خود خطاب به دست اندرکاران روابط عمومی ایران گفت: ما باید دست در دست یک‌دیگر باید برای اعتلای روابط عمومی بکوشیم.
وی استفاده از ظرفیت‌ها و فن‌آوری‌های نوین همچنین توجه به ساختار در هوشمندسازی روابط عمومی را ضروری دانست.
دکتر محمدرضا رسولی نماینده هیات داوران نیز با خوانش بیانیه پایانی جشنواره، توضیح داد که 280 نهاد و سازمان بیش از 2 هزار عنوان اثر به دبیرخانه ارسال کردند که این آثار در دو مرحله مورد داوری قرار گرفت.
"روابط عمومی‌های هوشمند، راهبردها، ابزارها و شیوه‌ها "موضوع اصلی نهمین سمپوزیم روابط عمومی ایران بود که در آن 12 مقاله علمی ارایه شد.
برپایی دو کارگاه آموزشی و تجلیل از 70 برگزیده‌ی روابط عمومی‌های ایران از دیگر برنامه‌های این سمپوزیم بود که طی روزهای 1 و 2 آبان در تهران برگزار شد.
روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در سال‌های اخیر جایزه‌های متعددی را از این سمپوزیم و جشنواره انتشارات روابط عمومی ایران دریافت کرده است که کسب رتبه اول بخش خبر جشنواره انتشارات از جمله مهم‌ترین این موفقیت‌هاست.