اهدای نشان کتاب‌دار افتخاری به کانون در مسکو

دریافت نشان کتاب‌دار افتخاری یکی از دست‌آوردهای اعزام گروه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هفته‌ی دوستی کودکان ایران و روسیه بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشان به پاس تلاش‌های متعهدانه و هدفمند کارشناسان و مربیان کانون در برگزاری کارگاه‌های فرهنگی‌هنری و برپایی نمایشگاه آثار و تولیدات فرهنگی کانون در هفته‌ی دوستی کودکان ایران و روسیه توسط بزرگ‌ترین کتاب‌خانه کودک جهان در شهر مسکو به کانون اهدا شد.
به گفته "ایرینا" مدیر بخش بین‌الملل کتاب‌خانه دولتی روسیه این نشان ارزشمند برای نخستین بار به همراه نماد این کتاب‌خانه ملی به گروه اعزامی کانون از ایران اهدا می‌شود.
هم‌چنین از سوی نماینگان کانون نیز هدایایی از قبیل عروسک ملی سارا، برخی نمونه صنایع دستی ایلام، فرش ایرانی و پرچم ایران از آغاز تاکنون به "ماریا ودنیاپینا" رییس کتاب خانه دولتی کودکان روسیه اهدا شد.
در پایان رییس این کتاب‌خانه خواستار ایجاد فرصتی برای حضور در ایرن و آشنایی بیشتر و نزدیک‌تر با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شد.
اولین هفته دوستی کودکان ایران و روسیه به مدت شش روز از 27 آبان  تا 2 آذر در کتاب‌خانه دولتی مسکو برگزار ‌شد و روزانه بیش از 120 کودک و نوجوان از مدارس و موسسات آموزشی و پرورشی این شهر با هماهنگی و برنامه‌ریزی کتاب‌خانه دولتی کودکان روسیه، در کارگاه‌های آموزشی و قصه‌گویی حضور یافته و از نمایشگاه محصولات فرهنگی و توانمندی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید ‌کردند.