کد خبر: 225119
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
نمایش «بچه گربه» در جشنواره کورتو ایمولا ایتالیا

فیلم پویانمایی (انیمیشن) «بچه ‌گربه» در ادامه حضورهای بین‌المللی خود این‌بار در بیستمین جشنواره فیلم‌های کوتاه« کورتو ایمولا» ایتالیا بر ‌روی پرده رفت.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کورتو ایمولا در سه بخش فیلم «زنده»، «انیمیشن تجربی» و «مستند» در روزهای 22 و 23 آذر در شهر «راونا» ایتالیا برگزار شد.
بر این اساس فیلم پویانمایی بچه ‌گربه به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین روز جشنواره به همراه 43 فیلم کوتاه دیگر از 36 کشور جهان در بخش بین‌الملل انتخاب و به نمایش گذاشته شد.
بر اساس این گزارش بیش از 700 اثر سینمایی از سراسر دنیا به این جشنواره ارسال شده که مدارس، کتابخانه‌ها، سینماها، مکان‌های دانشجویی و اجتماع‌های فرهنگی و حتی رستوران‌های شهر راونا نیز در این رویداد هنری شرکت داشتند.
در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با ارسال 12 فیلم کوتاه انیمیشن در این جشنواره بین‌المللی شرکت کرد.
مراسم پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کورتو ایمولا با حضور چشم‌گیر مردم شهر روز 23 آذر تا ساعت‌هایی از شب ادامه داشت.
گفتنی است جایزه نقدی 1هزار یورویی این جشنواره به بهترین فیلمی که به صورت برخط(آن‌لاین) و از طریق وب سایت این جشنواره بالاترین رأی را کسب کرده بود، اختصاص یافت.