نقاشی باغ سیب ایرانی چشم بادامی‌ها را به تحسین واداشت

نقاشی چشم‌نواز یک دختر 13 ساله‌ی گیلان‌غربی از تلاش و سخت‌کوشی یک خانواده ایرانی برای چیدن سیب، ژاپنی‌ها را به تحسین واداشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزارکنندگان چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» در کشور ژاپن «تارا عزتی‌زاده» عضو 13 ساله کانون گیلان‌غرب در استان کرمانشاه را شایسته دریافت یک جایزه و دیپلم افتخار این رقابت هنری معرفی کردند.
«تارا» به عنوان تنها برگزیده ایرانی این مسابقه - که با موضوع «حفظ منابع طبیعی با همکاری هم» در سال 2013 میلادی برگزار شد - مردان و زنانی را به تصویر کشیده که لباس‌های کردی بر تن دارند و در باغی پر از رنگ، سیب‌های قرمز را از درخت‌ها می‌چینند و در جعبه‌ها بسته بندی می‌کنند.
تصویری از سیب‌هایی که در پای درخت‌ها ریخته است در کنار گل‌های رنگی، زمین باغ این نقاشی را به فرشی رنگارنگ ، جذاب و چشم‌نواز تبدیل کرده است.
در عین حال حضور مادری که در حال ریختن چای و پدری که در حال خوردن صبحانه‌ است، کودکی که کتاب می‌خواند و کودک دیگری که در کنار نهر بازی می‌کند از دیگر عناصری است که به این نقاشی دیدنی جلوه بخشیده است.
مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «کائو» در کشور ژاپن در چهارمین دوره‌ی برگزاری خود با استقبال شرکت‌کنندگانی از 49 کشور جهان روبرو و هشت‌هزار و 516 اثر نقاشی از این کشورها به دبیرخانه ارسال شد.
از این میان 31 اثر نقاشی به اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص داشت.