کد خبر: 227992
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کتاب‌های کانون به زبان اسپانیایی منتشر می‌شود

به زودی 8 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان اسپانیایی منتشر و در حدود 30 کشور جهان توزیع می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انتشار کتاب به این زبان از آن رو واجد اهمیت است که بیش از 120 میلیون کودک و نوجوان در سراسر جهان  به ویژه در اسپانیا و آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی سخن می‌گویند.
در این میان کانون پرورش فکری با عقد قراردادی با موسسه ایرانی «اندیشه شرق»، حق نشر 8 عنوان از کتاب‌های خود را به زبان اسپانیایی به این موسسه واگذار کرده است.
این موسسه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی برای کودک و نوجوان سابقه‌ای طولانی دارد و تاکنون 15 شماره از مجله‌ای با عنوان «فرشته‌ها» را به زبان اسپانیایی برای کودکان و نوجوانان منطقه آمریکای لاتین منتشر کرده است.
بر همین اساس «گروه کودک و نوجوان فانوس دریایی» وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق کار چاپ 6 عنوان از کتاب‌های کلرژوبرت نویسنده‌ی فرانسوی ساکن ایران با عنوان‌های‌ «خداحافظ راکون پیر»، «امین‌ترین دوست»، «کلوچه‌های خدا»، «دعای موش کوچولو»، «در جست‌وجوی خدا» و«قصه مارمولک سبز کوچولو» همچنین «مهربان مثل مسیح» نوشته‌ی محمود جوانبخت و «یخی که عاشق خورشید شد» نوشته‌ی رضا موزونی را به زودی به پایان می‌رساند.
این ناشر به دنبال مذاکره با روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در نظر دارد در مرحله‌ی بعدی همکاری‌ها، انتشار کتاب‌های الکترونیکی کانون را مورد بررسی قرار دهد.
فعالیت در زمینه ترجمه و توزیع کتاب‌های کودک و نوجوان ایران در کشورهای اسپانیایی زبان از اهداف اصلی این موسسه به شمار می‌رود.