مدیرعامل: کانون با شما پیشکسوتان، درخشان است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هنرمندان و نویسندگان پیش‌کسوت و نام‌آشنای کشور گفت که با نگاهی رو به آینده از تجربه‌های آنان استفاده خواهد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون شامگاه روز 22 تیر 1393 شاهد مراسمی متفاوت بود که در آن مجموعه‌ای از هنرمندان و نویسندگان عرصه‌ی ادبیات و هنر کودک و نوجوان ایران و برخی از پایه‌گذاران و مدیران سابق و جدید کانون حضور داشتند.
ورود این پیش کسوتان و نشستن آنان کنار جوانانی که در سال‌های اخیر آثارشان در اختیار نسل جدیدی از کودکان و نوجوانان ایرانی قرار گرفته است، به این ضیافت افطاری در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ویژگی‌های منحصر به فردی بخشیده بود.
هنرمندان پیشکسوت حاضر در این مراسم در ابتدای ورود به مرکز آفرینش‌ها با علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل - که به استقبال آنان رفته بود - دیدن کردند و برخی از آنان به وی گفتند که سال‌ها بود که از کانون دور شده بودند و به مراکز آن نیامده بودند.
ضیافت افطاری کانون با تلاوت قرآن و اجرای اذان مغرب توسط یک نوجوان، پخش سرود کانون و اجرای سرود توسط اعضای مرکز شماره 40 فراگیر کانون همراه بود و پس از آن ابتدا دکتر محمدعلی شامانی مشاور عالی مدیرعامل به حاضران خیرمقدم گفت و سپس علیرضا حاجیان‌زاده به سخنرانی پرداخت.
در میان این میهمانان چهره‌های مطرحی از عرصه‌های شعر و داستان و رمان، تصویرگری، فیلم و سینما، انیمیشن، تئاتر و تئاتر عروسکی، تلویزیون و چهره‌های دانشگاهی و پژوهش‌گران عرصه‌ی‌ کودک و نوجوان، هم‌چنین مشاوران مدیرعامل و مدیران سابق و جدید کانون به چشم می‌خورد.
در این آیین علاوه بر محسن چینی‌فروشان مدیرعامل اسبق کانون، چهره‌های دیگری نیز مانند غلامرضا امامی، ابراهیم فروزش، محمود حکیمی، حسن دادشکر، چنگیز صیاد، محمد عابدی زمان، احمد عربانی، اسماعیل عباسی، سیروس حسن‌پور، عبدالله علیمراد، ابوالفضل رازانی، جواد محقق، فریدون عموزاده خلیلی، طاهره ایبد، جعفر ابراهیمی، ناصر بزرگمهر، محمود برآبادی، اسدالله شعبانی، کامبیز درم‌بخش، جمشید خانیان، ابوالفضل همتی آهویی، رضا فیاضی، مریم کاظمی، محمدعلی بنی‌اسدی، عباس جهانگیریان، پروین تجوید، سعید توکلیان، جواد جزینی، علی‌اصغر سیدآبادی، فرهاد حسن‌زاده، ناصر آویژه، رودابه حمزه‌ای، بیوک ملکی، محمد مسلمی، حمید گلی، علی فروتن، هدی حدادی و... حضور داشتند.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در این آیین به میهمانان گفت که در آستانه‌ی پنجاهمین سالگرد تاسیس کانون قرار گرفته‌ایم در حالی که به گواهی تاریخ، کانون همیشه در عرصه‌ی ادبیات و هنر کشور تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان این‌که حضور در کنار پیش‌کسوتان کانون برای او شبی به یاد ماندنی ایجاد کرده است، تصریح کرد که هریک از میهمانان حاضر در این برنامه در مقطعی از تاریخ کانون، آثاری را برای کودکان و نوجوانان خلق و از این فرصت برای رشد و پویایی این مجموعه استفاده کرده‌اند بچه‌های امروز نیز می‌توانند از آثار ارزشمند شما بهره‌مند شوند.
مدیرعامل کانون خطاب به جمع حاضر ادامه داد: شما پایه‌گذاران فعالیت های مختلف کانون هستید و من تلاش خواهم کرد از تمامی تجربه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی کانون برای درخشش دوباره‌ی این مجموعه استفاده کنم.
حاجیان‌زاده از تمامی هنرمندان و نویسندگان کودک و نوجوان کشور خواست که دست او را در این مسیر به گرمی بفشارند و خاطرنشان کرد: گاهی در افکار عمومی مطرح می‌شود که فعالیت‌های کانون کم‌رنگ شده و از دوران طلایی خود فاصله گرفته است ولی ما در تلاش هستیم تا در آستانه‌ی 50 سالگی کانون، شرایطی را فراهم کنیم که بار دیگر کانون در ایران و جهان بدرخشد.
وی یادآور شد که استفاده از تجربیات هنرمندان، نویسندگان و پیش‌کسوت در کنار چهره‌های جوان باعث خواهد شد تا کانون در افکار عمومی جامعه و حتی در محافل بین‌المللی مطرح شود و بتوانیم فعالیت‌ها و تولیدات ماندگاری را به جامعه عرضه‌ کنیم و کودکان و نوجوانان از نتایج آن بهره‌مند شوند.
مدیرعامل کانون برگزاری این مراسم را آغاز یک ارتباط جدید دانست و اظهار امیدواری کرد که همه‌ی اعضای خانواده بزرگ کانون به اعتلای این خانواده کمک کنند.
دکتر محمدعلی شامانی نیز که پیش از سخنان مدیرعامل به حاضران خیرمقدم می‌گفت آرزو کرد که سایه‌ی این بزرگان و پیش‌کسوتان عرصه‌ی هنر و ادبیات کودک سال‌ها بر سر کانون باقی بماند.
مشاورعالی مدیرعامل کانون از میهمانان خواست که با آثار ارزشمندشان فرصتی را برای فرزندان این سرزمین فراهم کنند و با نگاه هنرمندانه‌ی خود، زیبایی را در جهان اشاعه دهند.
این مراسم با صرف افطاری و اهدای هدیه‌ای شامل محصولات کانون از جمله ‌فیلم‌های تاریخی آن در قالب مجموعه «یادگار کودکی» به پایان رسید.
 رسول فرقدانی، جواد سپهری‌نژاد، داوود امیریان، هادی خورشاهیان، علی کاشفی خوانساری، محمد طلوع، بهزاد غریب‌پور، کوروش پارسانژاد، وحید طوفانی، محمدرضا شمس، ندا عظیمی، محمدرضا کریمی صارمی، یوسف قوجق، سیدعلیرضا گلپایگانی، مژگان کلهر، شقایق قندهاری، مهری ماهوتی، انسیه موسویان، لیلا میرهادی، علی‌اکبر والایی، محمدرضا یوسفی، محمدکاظم اخوان، سودابه امینی، حسن‌آقاکریمی، محمدرضا اصلانی، رضا حیدرنژاد، مریم صباغ‌زاده، حسین بکایی، سیمین تجوید، جعفر توزنده‌جانی، لاله جعفری، فرهاد جمشیدی، علیرضا حافظی، علی خاکبازان، علی خانجانی، مصطفی خرامان، سعید روح‌افزا، مجید راستی، محمود سالک، افسانه شعبان‌نژاد، مجید عمیق و… از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.