کد خبر: 231478
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
نمایش 2 پویانمایی کانون در جشنواره فیلم لاگو ایتالیا

دو پویانمایی «روباهی که به‌دنبال صدا رفت» و «بزغاله‌های ابری» از تولیدات امور سینمایی کانون در بخش مسابقه و یونیسف دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم لاگو ایتالیا به نمایش در آمد

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم «روباهی که به‌دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گودرزی و«بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید  شده و تاکنون در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته و موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است.
  بر اساس این گزارش در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم لاگو که طی روزهای 27 تیر تا 4 مرداد برگزار شد، هشت فیلم پویانمایی (انیمیشن) کوتاه از تولیدات سال‌های 2012 تا 2014 امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشت که از این میان «بزغاله‌های ابری» و «روباهی که به‌دنبال صدا رفت»در بخش‌های مسابقه و یونیسف برای کودکان پذیرفته و به نمایش در آمد.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه، مستند و فیلم‌نامه‌نویسی لاگو از سال 2005 هر سال در دهکده «ریوان لاگو» در نزدیکی شهر ونیز کشور ایتالیا در دو بخش مسابقه‌ای فیلم‌ها و فیلم‌نامه‌ها برگزار می‌شود.
هم‌چنین برپایی کارگاه‌های تبادل هنرهای معاصر نوجوانان از برنامه‌های جنبی این جشنواره است که در آن ایده‌ها و شیوه‌های جدید هنری و هنرمندان مستعد و جوان  شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند.
گفتنی است پویانمایی 10 دقیقه‌ای «روباهی که به‌دنبال صدا رفت» بیست و پنجمین حضور بین‌المللی خود را در این جشنواره تجربه کرد و فیلم«بزغاله‌های ابری» نیز برای دومین بار در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافت.