هنر خوب نوشتن، موضوع پودمان آموزشی کارشناسان روابط عمومی کانون

کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک پودمان آموزشی سه روزه با عنوان «هنر خوب نوشتن در روابط عمومی» شرکت کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این پودمان که از سوی مدیریت آموزش و پژوهش کانون طی روزهای 28 تا 30 دی 1393 برگزار شد، کارشناسان ستادی و استانی روابط عمومی کانون حضور داشتند.
سعید میرشاهی مدرس دانشگاه، پژوهش‌گر رسانه و روزنامه‌نگار تدریس مباحث علمی این دوره را بر عهده داشت.
در این دوره، سرفصل‌های آموزشی با عنوان‌هایی مانند «پیشینه و اهمیت نویسندگی‌، ارتباطات، روابط عمومی، رسانه و تبلیغات»، شیوه‌ی نگارش فارسی در روابط عمومی و قواعد درست‌نویسی، طبقه‌بندی انواع متون نوشتاری، شیوه‌ی نگارش متون اداری مانند نامه، بخشنامه و صورت‌جلسه، متون رسانه‌ای مانند خبر، مقاله، گزارش و مصاحبه، متون تبلیغاتی، متون مناسبتی، متون انتشارات سازمانی مانند خبرنامه و ویژه‌نامه و شیوه‌ی نگارش الکترونیک در فضای وب تدریس شد.
در عین حال نقاط ضعف و قوت نوشته‌های تولید شده از سوی کارشناسان روابط عمومی کانون از سوی استاد دوره، تجزیه و تحلیل شد.

ماه‌های پرکار کانون در پایان سال
بر اساس این گزارش محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل در جریان برپایی این دوره بر نقش مهم روابط عمومی در تشریح و اطلاع‌رسانی سیاست‌های جدید تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه‌ها‌ی روابط عمومی اطلاع‌رسانی این تغییرات است.
هم‌چنین از کارشناسان روابط عمومی خواست که علاوه بر اهتمام بر به‌روزرسانی سایت‌های استانی، نسبت به معرفی سایت‌ها و نشریات کانون به همکاران نیز توجه ویژه‌ای نشان دهند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دو ماه پیش روی را ماه‌های پرکاری برای همکاران روابط عمومی دانست و توضیح داد که روابط عمومی کانون تا پایان سال علاوه بر برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، در برپایی جشنواره‌های کتاب کودک و نوجوان، هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی‌، شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی(ویژه‌ی مربیان کانون و اعضای ارشد)، نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی‌ و اولین جشنواره اسباب‌بازی نقش مهمی برعهده دارد.

برپایی دوره‌ی آموزشی برای افزایش مهارت‌های نوشتاری
در روز نخست برگزاری این دوره‌ی آموزشی بهمن کاظمی مدیرکل آموزش و پژوهش کانون نیز اظهار امیدواری کرد که موضوع دوره با نیازهای شرکت‌کنندگان مطابقت داشته باشد و به افزایش مهارت کارشناسان روابط عمومی در شناخت فضای متفاوت هر متن کمک کند.
وی هم‌چنین توضیح داد که ساختمان مرکز آموزش کانون در ماه‌های اخیر در دست بازسازی بوده است و هنوز برخی از نواقص در آن به‌چشم می‌خورد که به تدریج تکمیل خواهد شد.
پودمان آموزشی کارشناسان روابط عمومی کانون سراسر کشور روزهای 28 تا 30 دی 1393 در مرکز آموزش کانون برگزار شد.