کد خبر: 240863
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
نمایش دو فیلم بلندِ کانون در جشنواره «وان ورلد» بریتانیا

دو فیلمِ بلند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای اول و دوم فروردین 1394 در جشنواره «وان ورلد» بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم «باشو غریبه کوچک» به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی و «خانه دوست کجاست؟» ساخته عباس کیارستمی، سه نوبت در این جشنواره اکران خواهد شد.
این دو فیلم‌ به همراه هفت اثر دیگر در هفته فیلم‌های ایرانی سینمای بعد از انقلاب در شهر ولز بریتالیا برای علاقه‌مندان هنر سینما، به نمایش در می‌آید. 
در جشنواره «وان ورلد» فیلم‌های کارگردانانی همچون عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، کمال تبریزی و رخشان بنی‌اعتماد نمایش داده می‌شود.
هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به مخاطبان بریتانیایی و نمایش بهترین‌ آثار تاریخ سینمای بعد از انقلاب اسلامی ایران است که با جلسه‌های معرفی، نقد و گفت‌وگو در باره‌ی سینمای ایران همراه می‌شود.
بر اساس این خبر، به خاطر هم‌زمانی این برنامه با نوروز، برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی آداب و رسوم این جشن کهن ایران باستان، تدارک دیده شده است.
جشنواره فرهنگی «وان ورلد» به نمایش فیلم‌هایی از آسیا، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آفریقا اختصاص دارد.
گفتنی است پشتیبانان مالی این جشنواره سازمان‌های فرهنگی دولتی بریتانیا مانند موسسه فیلم بریتانیا و شورای هنری و فرهنگی ولز هستند.